اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

«جوجیتسو» در سبد ورزشی نیروهای مسلح/ حضور ۴ ورزشکار همدان در تیم ملی

رئیس انجمن ورزشی جوجیتسو استان همدان گفت: طی عقد تفاهم نامه مسئولان جوجیتسو کشور با ستاد کل نیروهای مسلح، مقرر شد تا آموزش این رشته ورزشی در نیروهای مسلح کشورمان صورت پذیرد.

«جوجیتسو» در سبد ورزشی نیروهای مسلح/ حضور ۴ ورزشکار همدان در تیم ملی

حمید رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در همدان با اشاره به تفاهمنامه همکاری انجمن جوجیتسو کشور با ستاد کل نیروهای مسلح، اظهار کرد: جلسه مسئولین انجمن جوجیتسو با فرماندهان تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص چگونگی همکاری و ایجاد زمینه‌ لازم برای آموزش این رشته در دانشکده‌های نظامی و انتظامی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه، مقدمات و راهکارهای نحوه همکاری انجمن و تربیت بدنی نیروهای مسلح بررسی و تفاهم نامه اولیه منعقد شد.

رئیس انجمن ورزشی جوجیتسو استان همدان افزود: پیرو این تفاهمنامه مقرر شد مقدمات آموزش و تدریس تخصصی رشته جوجیتسو دانشکده افسری، دانشکده‌های نظامی و انتظامی و آموزش فنون این رشته رزمی بین نیرو‌های نظامی توسط اساتید و مربیان مطرح انجام و از این پس این رشته به عنوان یک رشته تخصصی و کاربردی در نیرو‌های مسلح آموزش داده شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات به صورت مجازی و آنلاین در ایام کرونایی افزود: امیدواریم به زودی از شرایط کرونایی خارج شویم و بتوانیم مسابقات جوجیتسو ویژه نیروهای مسلح را به صورت سالیانه برگزار کنیم.

رحیمی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر چهار ورزشکار استان همدان در تیم ملی حضور داشته‌اند اضافه کرد: امیدواریم بعد از شرایط کرونایی در راستای اعتلای بیش از پیش این رشته در استان دوره‌های فنی مربیگری و داوری را مجددا در استان برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: اکنون و با تثبیت جایگاه این رشته در پیکارهای المپیک قاره‌ای، بازی‌های داخل سالن آسیا، المپیک دانش آموزی، عضویت در فدراسیون جهانی ورزشهای دانشگاهی(fizu)، بازی‌های ساحلی و دیگر مسابقات رزمی سطح اول جهان همچون ورلد گیمز، مسترشیب و...، لزوم ساماندهی ورزشکاران، مربیان، داوران و باشگاه‌های ورزشی را یادآور می‌شود و باید این مهم را در اولویت قرار دهیم تا بتوانیم با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در راه درست گام برداریم.

رئیس انجمن ورزشی جوجیتسو استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به تکنیک‌های خاص و کاربردی هنر رزمی جوجیتسو علی‌الخصوص جوجیتسو برزیلی، مدتی است این رشته در کشور‌های زیادی مورد توجه پلیس و ارتش‌های جهان قرار گرفته است.

انتهای پیام/89042/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول