اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

طرح یاس‌یاران توسط هلال احمر و کمیته امداد در زنجان اجرا می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از اجرای طرح یاس‌یاران آسیب ستیز« خبرداد و گفت: این طرح بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی(ره) در این استان با هدف پذیرش مسئولیت اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی اجرا می شود.

طرح یاس‌یاران توسط هلال احمر و کمیته امداد در زنجان اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهرام میرزایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از اصلی ترین اولویت های فعالیت های عام المنفعه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر محسوب می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: جمعیت هلال احمر با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) طرح یاس(یاران آسیب ستیز) را طراحی کرده که در آن نیروی انسانی، مدجویان کمیته امداد هستند که به عنوان مسؤولان و رابطان خانه‌های هلال در حاشیه شهرها، سازماندهی و آموزش در حوزه ترویج آموزش‌های همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های مورد نیاز در زمان وقوع حوادث بکارگیری می‌شوند.

وی گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌توانیم بخش قابل ملاحظه‌ای از اثرات مخرب حاشیه نشینی و سایر آسیب‌های اجتماعی را به مرور حل و مرتفع کنیم.

میرزایی یادآوری کرد: در این اقدام مشترک بانوان رده سنی 30 تا 40 سال مورد حمایت کمیته امداد در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط هلال احمر از آموزش‌های مورد نیاز بهره‌مند می‌شوند و از ظرفیت آنها در خانه‌های هلال استفاده خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: این افراد بهره‌مند از آموزش‌های هلال احمر در صورت بروز بحران می‌توانند خود، خانواده و اعضای محله را از بحران نجات دهند که در طرح یاس با ارائه آموزش‌های اجتماع محور فرد توان انجام کار مشارکتی را پیدا می‌کند که منجر به ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری در ابعاد محلی می‌شود.

وی گفت: با ارائه آموزش برای دختران مدد جو و تعامل آنها با هلال احمر در روند عمومی توانمند سازی اجتماعی، ارتباطی، آموزشی و فرهنگی آنها نیز موثر خواهد شد.

میرزایی، ارتقای عزت نفس و پذیرش مسؤولیت اجتماعی در بین مخاطبان و توانمندسازی رفتاری، ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور مخاطبان در عرصه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح، ترویج خود امدادی و دگر امدادی را از اهداف اجرای طرح یاس(یاران آسیب ستیز) برشمرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ارتقای سطح دانش و مهارت مخاطبان در خصوص امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث و سوانح و نحوه مقابله با آن از دیگر هدف‌های اجرای این طرح به شمار می‌رود.

وی گفت: در فاز نخست طرح یاس یاران آسیب ستیز در خانه‌های هلال حاشیه مرکز استان از ابتدای دی‌ماه اجرا خواهد شد و در فاز بعدی از اسفندماه سال‌جاری همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تا هفته هلال احمر در اردیبهشت سال آینده اجرای این طرح در سطح استان توسعه می یابد.

میرزایی اضافه کرد: بعد از ارزیابی، اصلاح و بهبود روش‌ها از ابتدای تابستان سال آینده این طرح در سطح کشور و استان زنجان گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول