اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار مقام وزارت جنگ صهیونیستی درباره فشل‌شدن ارتش

مدیرکل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به کابینه هشدار داد تأخیر در تصویب بودجه نظامی تا پایان سال جاری میلادی، برنامه‌های استراتژیک ارتش و سازمان‌های امنیتی این رژیم را مختل می‌کند.

هشدار مقام وزارت جنگ صهیونیستی درباره فشل‌شدن ارتش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی از یک سو با بحران همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» در فلسطین اشغالی و از سوی دیگر با نگرانی فزاینده از عملیات گروه‌های مقاومت منطقه‌ای مواجه است، مقامات نظامی این رژیم نیز درباره کمبود و عدم تصویب بودجه نظامی هشدار می‌دهند.

«امیر اِشل» مدیر کل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه (به وقت محلی) در گفت‌وگو با خبرنگاران، هشدار داد اگر بودجه سال ۲۰۲۱ تا پایان سال جاری تصویب نشود، ارتش و دیگر سازمان‌های نظامی نمی‌توانند برنامه‌های مهم و استراتژیک خود را پیش ببرند.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، اشل در این باره توضیح داد: «مسئله بودجه بسیار جدی است. بدون بودجه سال ۲۰۲۱، سیستم نظامی توانایی برنامه‌ریزی برای پروژه‌های طولانی‌مدت را نخواهد داشت... نحوه مدیریت کنونی بودجه نظامی، بهره‌ور نیست و اجازه برنامه‌ریزی طولانی‌مدت را نمی‌دهد».

وی با بیان اینکه بن‌بست سیاسی کابینه برای تصویب بودجه نظامی، باعث شده ارتش نتواند تجهیزات استراتژیک مورنظر را تهیه کند، گفت: «مجهز بودن به جت‌های جنگنده، هواپیماهای سوخت‌گیری، بالگرد و تسلیحات پیشرفته، فرایندی است که پنج تا هفت سال زمان می‌برد و با وضعیت کنونی هیچ امکانی برای آغاز آن نیست».

این مقام صهیونیست با تاکید بر لزوم خریداری شدن تجهیزات نظامی جدید برای ارتش اسرائیل، افزود: «نیروی هوایی با هواپیماهایی فعالیت می‌کند که ۴۰ یا ۵۰ سال عمر دارند. هیچ ارتشی در جهان نیست که چنین هواپیماهای سالخورده‌ای را استفاده کند. پرواز کردن سربازان با بالگردهایی که می‌دانیم باید از سرویس خارج می‌شدند، ریسکی است که نباید ادامه دهیم».

در حالی که فلسطین اشغالی و کابینه تل‌آویو با بحران مالی و اقتصادی شدیدی در پی شیوع ویروس کرونا مواجه است اما اِشل معتقد است هزینه‌های نظامی را باید بر هزینه‌های اجتماعی و اقتصادی اولویت داد: «به نظر من، نیازهای نظامی لزوماََ مخالف نیازهای اقتصادی نیستند. در واقع، خرید موفق تجهیزات [نظامی] باعث افزایش نرخ اشتغال می‌شود».

به نوشته هاآرتص، وی همچنین درباره تغییر احتمالی دولت در ایالات متحده نیز گفت: «برخلاف تنش‌های دیپلماتیک، حمایت امنیتی دولت [باراک] اوباما [از اسرائیل] بی‌سابقه بود. منافع بین دو کشور،‌سیاست را تعیین می‌کند، نه این دولت یا آن یکی. حفظ برتری نظامی [اسرائیل] در قانون آمریکا قرار دارد».

این هشدارها درباره بودجه نظامی در حالی است که پیشتر نیز «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورتی که بودجه این رژیم همچنان بدون تصویب باقی بماند، برگزاری انتخابات زودهنگام اجتناب ناپذیر خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول