اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

بودجه سازمان های فرهنگی و اجتماعی به آسیب دیده گان کرونا اختصاص می یابد؟

عضو شورای شهر تهران با اشاره به لزوم اختصاص بودجه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی جهت حمایت از معیشت افراد آسیب‌دیده از کرونا گفت: مدیریت شهری تسهیلاتی برای شهروندانی که از شهرداری غرفه اجاره کرده‌اند، اختصاص داده است.

بودجه سازمان های  فرهنگی و اجتماعی به آسیب دیده گان کرونا اختصاص می یابد؟

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره تعطیلی دو هفته‌ای در پایتخت و تمهیداتی که شورای شهر تهران می‌تواند جهت حمایت از اقشار ضعیف در جامعه انجام دهد، اظهار داشت: حمایت از معیشت مردم دستور رئیس‌جمهور به وزارت رفاه بوده و قرار شده بود که اقشار و اصنافی که به دلیل کرونا دچار آسیب شده‌اند از طرق مختلف از جمله ارائه تسهیلات حمایت شوند.

وی با بیان اینکه شورای شهر تهران اقدام خاصی نمی‌تواند جهت حمایت از معیشت آسیب‌دیدگان کرونا انجام دهد، گفت: البته برخی از افراد به نوعی شغل آنها مرتبط با شهرداری است مثلاً غرفه‌دارانی که غرفه‌های خود را در ایستگاه‌های مترو از شهرداری اجاره کرده‌اند که برای این افراد شورای شهر مصوبه حمایتی را در نظر گرفت که یا اجاره از آنها گرفته نشود و یا تخفیف‌های لازم در زمان‌هایی که تعطیل هستند ارائه شود تا از این طریق نهایت حمایت از این افراد صورت گیرد ولی خارج از این موضوع شهرداری نمی‌تواند اقدامی انجام دهد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد:‌دولت بودجه خاص برای پیشگیری از کرونا دارد و می‌تواند مانند بسیاری از کشورهای دنیا افرادی که در کرونا دچار آسیب‌های اقتصادی شده‌اند حمایت کند البته سمن‌ها یا خیرین یا سازمان‌های مردم‌‌نهاد نقش مؤثری می‌توانند در این زمینه ایفا کنند و به کمک دولت آیند.

خداکرمی گفت:برخی از افراد حتی برای ارتزاق روزمره به دلیل تعطیلی‌ها دچار آسیب می‌شوند که از همه سازمان‌های مردم‌نهاد خواهش می‌کنم کمک‌های لازم را در این زمینه ارائه دهند و شهروندان می‌توانند هر کدام در محدوده محل سکونت خود از افراد ضعیف و یا کارگرانی که می‌شناسند حمایت کنند.

این عضو شورای شهر تهران گفت:کمیته امداد و بهزیستی و یا سایر سازمان‌هایی که در زمینه کمک‌های مردمی فعال هستند در این شرایط می‌توانند اقدامات مؤثری انجام دهد و از طرفی در کشور سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی زیادی وجود دارد که از بودجه دولتی ارتزاق می‌کنند که به دلیل شیوع کرونا فعالیت آنها کاهش یافته است.

وی بیان داشت: این سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی اگر بودجه‌هایشان محقق شده باید آن را در جهت حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت و یا پیشگیری از کرونا اختصاص دهند.

وی گفت: بسیج محلات در حال حاضر به خوبی پای کار آمده‌اند و می‌توان با کمک این افراد شهروندانی را که شدیدا دچار آسیب‌های اقتصادی شده‌اند شناسایی و سبدهای حمایتی را به آنها ارائه داد.

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌از بیش از 19 هزار و 239 فوتی در تهران به دلیل کرونا 11 هزار و 719 مورد مرد و 7520 مورد زن بوده که اکثر متوفیان سرپرست خانوار بودند که جان باختن آنها اکنون آسیب‌های اقتصادی زیادی برای خانواده‌ها ایجاد کرده است.

انتهای پیام/


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول