اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

81 درصد زکات در امور محرومین هزینه می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بر اساس آمارهای موجود، از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در قالب واجب، مستحبی و فطره در سطح استان زنجان جمع آوری شده است.

81 درصد زکات در امور محرومین هزینه می‌شود

هدایت صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از مباحثی که کمیته امداد در حمایت از محرومان و نیازمندان دنبال می‌کند، جمع‌آوری زکات است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه تبیین فرهنگ زکات در جامعه قطعا زمینه‌ساز رفع مشکلات نیازمندان خواهد بود، تصریح کرد: در استان زنجان اقدامات قابل توجهی در این بخش صورت گرفته و همکاری مودیان نیز مطلوب بوده است.

صفری ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود، از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در قالب واجب، مستحبی و فطره در سطح استان زنجان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه  بر اساس آمارهای موجود ۸۱ درصد زکات جمع‌آوری شده در امور محرومین و نیازمندان و ۱۹ درصد در امور عام‌المنفعه هزینه شده است، اضافه کرد:  ساخت، تکمیل، مرمت و بازسازی ۳۲ پروژه عام‌المنفعه از جمله مسجد، حسینیه، غسالخانه، خانه عالم و پل از جمله آنهاست.

صفری با بیان اینکه مبنای هزینه‌کرد زکات نظر مودیان و پرداخت‌کنندگان زکات بوده و زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه و محل در همان منطقه و محل هزینه می‌شود، افزود: تمامی وجوهات جمع‌آوری شده در هر محل با نظر مودیان زکات هزینه شده و ریالی از این وجوهات در جای دیگر هزینه نمی‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین به راه‌اندازی مراکز نیکوکاری اشاره کرد و گفت: مراکز نیکوکاری کمیته امداد در کمک‌رسانی به اقشار نیازمند جامعه به نحو مطلوبی عمل کرده‌اند و نیازمندان مساجد و محلات را به خوبی می‌شناسند.

صفری با بیان اینکه کمیته امداد در خط مقدم مبارزه با فقر است و اگر چالش اقتصادی اتفاق بیفتد می‌تواند موجب افزایش مراجعات به این نهاد شود، تصریح کرد: راهبرد کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات برای خانواده‌های تحت حمایت بوده و تلاش می‌کنیم با راهبرد توانمندسازی و خروج توانمند شده خانواده‌های تحت حمایت از چرخه حمایتی را داشته باشیم.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول