اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هشدار داشمندان نسبت به شیوع سرخک

دانشمندان استرالیایی در مورد شیوع عمده سرخک در سال ۲۰۲۱ به دلیل واکسیناسیون‌های فراموش شده هشدار دادند.

هشدار داشمندان نسبت به شیوع سرخک

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، گزارش موسسه پزشکی استرالیا روز سه شنبه نسبت به شیوع ویروس سرخک در سال ۲۰۲۱ هشدار داد.

کارشناسان باور دارند، شیوع عمده سرخک در پی بیماری همه گیر کووید ۱۹  از اوایل سال ۲۰۲۱ به دلیل از دست رفتن واکسیناسیون رخ خواهد داد.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات کودکان مورداک (MCRI)، بسیاری از کودکان در کشورهای در حال توسعه واکسیناسیون سرخک را در سال ۲۰۲۰ به دلیل اختلالات ناشی از همه گیری از دست داده‌اند.

تخمین‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) نیز حاکی از آن است که در پایان اکتبر سال ۲۰۲۰، ۹۴ میلیون کودک در ۲۶ کشور و منطقه دریافت دوزهای واکسن برنامه ریزی شده برای سرخک را از دست داده‌اند.

همچنین تأثیرات اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا منجر به افزایش نرخ سوءتغذیه شده است که همین موضوع زمینه شیوع بیماری سرخک را فراهم می‌کند.  

کیم مولهولند، نویسنده اصلی مقاله  گفت: «همه این عوامل زمینه را برای شیوع شدید سرخک در سال ۲۰۲۱، همراه با افزایش میزان مرگ و میر و عواقب جدی سرخک که ده‌ها سال پیش رایج بود، ایجاد می‌کند».

وی سه گام اساسی را شناسایی کرد که می‌تواند برای کاهش فوری اثرات شیوع قریب الوقوع سرخک برداشته شود.

آنها دستیابی کودکان غیر ایمن به واکسن از طریق کمپین‌های واکسیناسیون، آماده سازی کشورها برای مقابله با شیوع مورد انتظار و حفظ اهداف برای از بین بردن سرخک و سرخچه را پیشنهاد می‌کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول