اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح اعزام مبلغین جهادی در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای طرح اعزام مبلغین جهادی در زنجان خبر داد.

اجرای طرح اعزام مبلغین جهادی در زنجان

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اجرای رزمایش مومنانه و کمک به نیازمندان، اوقاف نیز رسالت‌های خود را در این حوزه اجرایی می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اعزام مبلغ به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در قالب همراه بیمار و مشاوره به بیماران، خدمت‌رسانی و کمک در قالب تغسیل و تکفین مرحومین کرونایی گفت: همچنین طرح اعزام مبلغین جهادی مدافع سلامت با بهره‌گیری از ظرفیت مبلغین اعزامی و بومی، به مدت یک ماه دیگر نیز تمدید شده است.

وی همچنین از آغاز فعالیت تبلیغی با هماهنگی ستاد بحران و حوادث غیرمترقبه حوزه علمیه خبر داد و افزود: در این بخش فعالیت مبلغین شامل همراه بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرونا، خدمات رسانی به بیماران، فعالیت تعدادی در قالب مراکز درمانی کرونا در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا خواهد بود.

کرمی در ادامه به سایر فعالیت‌های این اداره کل در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: درب‌های آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه پس از شیوع کرونا برای حفظ سلامت مردم بسته شده اما کارکردهای دیگر این اماکن متبرکه با قوت بیشتر پیگیری می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان برگزاری رزمایش ضیافت همدلی و محرومیت‌زدایی را از مهمترین اقدامات بقاع متبرکه پس از شیوع کرونا دانست و افزود: با توجه به تاکیدات دین مبین اسلام بر اهمیت انفاق و با هدف کمک به نیازمندان طرح ضیافت همدلی «کمک مؤمنانه» در اوقاف راه‌اندازی شده و در قالب آن با بهره‌گیری از عواید موقوفات و همچنین کمک خیران به افراد بی‌بضاعت کمک می‌شود.

وی ادامه داد: این اداره‌کل در امر پیشگیری از بیماری کرونا مشارکت فعالانه‌ای داشته است به طوری که تالار احسان شهرستان خدابنده که در حال بهره‌برداری بود، تجهیز و در اختیار بیمارستان امیرالمومنین خدابنده به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی قرار گرفت.

کرمی با بیان اینکه همچنان اجرای طرح رزمایش همدلی ادامه دارد، گفت: با استفاده از کمک‌های خیران، ظرفیت مساجد و امامزادگان و موقوفات بسته‌های معیشتی برای اقشار آسیب‌پذیر تهیه و توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول