اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سرپرست وزارت دفاع افغانستان: نگران خروج نیروهای آمریکایی نیستیم

سرپرست وزارت دفاع ملی افغانستان، در واکنش به گزارش‌ها مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تاکید کرد که کشورش هیچ گونه نگرانی درباره این موضوع ندارد.

سرپرست وزارت دفاع افغانستان: نگران خروج نیروهای آمریکایی نیستیم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «اسدالله خالد»، نامزد پیشنهادی وزارت دفاع ملی افغانستان امروز (سه‌شنبه، ۲۷ آبان) در جلسه رای اعتماد پارلمان این کشور، گفت که بر خلاف گزارش‌ها درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، امکان دارد شمار نیروهای خارجی در این کشور افزایش یابد.

وی همچنین افزود که نیروهای خارجی به‌صورت کامل از افغانستان، خارج نخواهند شد.

خالد خاطرشان کرد که هیچ نگرانی مبنی بر خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان، وجود ندارد.

وی همچنین تصریح کرد که هرگاه نیروهای خارجی به‌صورت کامل از افغانستان خارج شوند، نیروهای افغان ۹۶ درصد عملیات‌ها را بر عهده دارد و تنها در ۴ درصد به پشتیبانی هوایی نیروهای خارجی، نیاز دارند.

نامزد پیشنهادی وزارت دفاع ملی افغانستان از شکست برنامه‌های طالبان در یک سال گذشته برای سقوط ولایت‌های قندوز، ارزگان، فراه و غزنی و پس‌گرفتن 9 شهرستان از دست این گروه و نجات ۷۰۰ زندانی از زندان‌های طالبان، خبر داد.

وی از ادامه جاگزین شدن هواپیماهای آمریکایی به‌جای هواپیماهای روسی در نیروی هوایی افغانستان خبر داد و گفت که روند ساخت و ساز برای استفاده از این هواپیماها در بخش‌های گوناگون، ادامه دارد.

همچنین خالد گفت که در سال آینده روند ایجاد واحدهای جدید نظامی به نام رنجرها در اردوها، ایجاد خواهد شد تا از مشغولیت بیشتر نیروهای کماندو در هر بخش، جلوگیری شود.

این اظهارات در حالی از سوی خالد مطرح شد که شبکه خبری سی‌ان‌ان روز دوشنبه گزارش داد که قرار است دونالد ترامپ، رییس‌جمهور ایالات متحده، دستور خروج هزاران نیرو را از افغانستان، عراق و سومالی پیش از پایان دورۀ ریاست‌جمهوری‌اش تا ماه ژانویه سال آینده میلادی، صادر کند.

بر اساس این گزارش، ترامپ بر خلاف توصیه مقامات بلند پایۀ نظامی آمریکا می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی، ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی را از افغانستان و عراق، به خانه‌های خود بازگرداند.

با این کاهش، شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان، از ۴ هزار و ۵۰۰ تن به ۲ هزار و ۵۰۰ تن و شمار نیروهای آمریکایی در عراق هم از ۳ هزار، به ۲ هزار و ۵۰۰ تن، کاهش خواهد یافت.

اما برخی از تحلیلگران آمریکایی از این تصمیم ترامپ را با توجه به اوضاع شکنندۀ افغانستان انتقاد می‌کنند و می‌گویند که این کاهش پیش از این مشروط به نتیجه بخش بودن مذاکرات میان هیئت افغانستان و طالبان در دوحه، پایتخت قطر و نیز کاهش خشونت‌ها در افغانستان بود، درحالی که در ماه‌های اخیر به گفتۀ آنان، خشونت‎ها تا ۵۰ درصد افزایش یافته‌اند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول