اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در تولید محصولات فولادی سمنان

معاون امور معادن سازمان صمت استان سمنان با اشاره به سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در تولید محصولات فولادی استان، گفت: ظرفیت تولید فولاد در استان به بیش از دو میلیون تن در سال رسید.

سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیارد ریالی در تولید محصولات فولادی سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد فروهر پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی صنایع معدنی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰ واحد فولادی با ظرفیت تولید بالغ‌بر دو میلیون تن در سال در زمینه تولید انواع محصولات فولادی ازجمله انواع میلگرد، شمش، ورق و مقاطع فولادی، لوله‌های فولادی، قطعات فولادی و چدنی در استان سمنان فعالیت می‌کنند.

وی همچنین میزان سرمایه‌گذاری در واحدهای فولادی استان سمنان را نیز ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: دو هزار و ۶۰۰ نفر در واحدهای تولید فولاد در استان سمنان مشغول به کار هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به صدور ۳۱ جواز تأسیس در زمینه تولید محصولات فولادی، سرمایه‌گذاری پیش‌بینی‌شده این طرح‌ها را ۱۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، دو هزار فرصت شغلی جدید در این بخش صنعتی ایجاد خواهد شد.

فروهر با تأکید بر اینکه با حمایت از واحدهای تولیدی و کالای داخلی می‌توان با تهاجم اقتصادی به‌خوبی مقابله کرد و افزود: تکمیل زنجیره فولاد و فلزات اساسی جز پروژه‌های مهم دولت است که در حال حاضر این زنجیره متوازن و کامل شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان سمنان در بخش معدن و صنایع معدنی خاطرنشان کرد: این استان از پتانسیل‌های معدنی مناسبی برخوردار است که باید به‌خوبی فرآوری و بهره‌برداری شود و با تکمیل زنجیره فولاد شاهد افزایش ارزش‌افزوده و رشد صادرات و اشتغال در کشور و استان خواهیم بود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول