اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کمک قانون مالیات بر ارزش افزوده به مسائل جاری کشور

رئیس کیمسیون اقتصادی مجلس گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده به رفع بخش عمده مشکلات و مسائل جاری کشور به ویژه در فعالیت های اقتصادی که دغدغه جدی فعالان این حوزه است منتهی خواهد شد.

کمک قانون مالیات بر ارزش افزوده به مسائل جاری کشور

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در موافقت با لایحه یک فوریتی تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده، گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال 87 برای اولین بار به طور آزمایشی در کشور عملیاتی شد با این هدف که همچون تمام کشورهای دنیا در خصوص هم شفافیت اطلاعات اقتصادی و هم ایجاد پایه جدید مالیات تصمیم گیری شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس اقداماتی که در طول سال های اخیر انجام شد هم به دلیل اشکالات محتوایی قانون مالیات بر ارزش افزوده و هم اجرای نامناسب این قانون مشکلات متعددی برای فعالان اقتصادی و مردم ایجاد شده بود که آن ها را احصاء کردیم و دولت به واسطه مشکلات احصاء شده لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را در دوره فعالیت مجلس دهم ارائه کرد و کمیسیون اقتصادی نیز حدود 3 سال و نیم برای رفع اشکالات این قانون بر روی آن کار کارشناسی انجام داد.

وی تصریح کرد: در پایان دوره فعالیت مجلس دهم اصلاحات صورت گرفته مصوب شده و در این دوره از مجلس ایرادات شورای نگهبان برطرف شده و در مرحله نهایی است کمااینکه این هفته مراحل نهایی اصلاحات آن در دستورکار کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

پورابراهیمی یادآور شد: خوشبختانه آخرین خبر این است که اصلاحیه نهایی تا فردا به صحن ارسال می شود و می توان در جلسات صحن هفته آینده مجلس به بررسی آن پرداخت در نهایت این قانون می تواند در یک ماه آینده بعد از تائید شورای نگهبان ابلاغ شود.

وی افزود: این قانون اصلاح شده به رفع بخش عمده مشکلات و مسائل جاری کشور به ویژه در فعالیت های اقتصادی که دغدغه جدی فعالان این حوزه است منتهی خواهد شد.

پورابراهیمی تاکید کرد: آنچه حائز اهمیت بوده این است که ما  نمی توانیم با توجه به نیاز قانونی که در این حوزه وجود دارد کشور را بدون تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده اداره کنیم آن هم در شرایطی که دولت در زمان مقرر پیشنهاد مربوط به تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده را ارائه نکرد و این تاخیر باعث شد که در این حوزه با خلاء قانونی مواجه شویم.

وی یادآور شد: هم اکنون تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان قانونی مصوب که قابلیت اجرا داشته باشد وجود ندارد و این نگرانی جدی ما است ضمن اینکه دولت در مراحل بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی پیشنهاد داده بود که این قانون تا پایان سال 1400 تمدید شود اما ما به این جمع بندی رسیدیم که تا پایان امسال تمدید شود و برای تسریع در موضوع بررسی لایحه اصلاح این قانون که بین مجلس و شورای نگهبان وجود دارد نیازی نبود که تا پایان سال 1400 این قانون تمدید شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: براساس این روند بعد از تائید نمایندگان در صحن و رفع اشکالات آن در شورای نگهبان، قانون مالیات بر ارزش افزوده می تواند هم باعث شفافیت جامع و کامل در نظام اقتصادی کشور و کارآمدی آن در این حوزه شده و به عنوان پایه مالیاتی موفق عمل کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول