اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان، استان یازدهم کشور در جذب تسهیلات کرونایی

استاندار زنجان گفت: زنجان، استان یازدهم کشور در جذب تسهیلات کرونایی شده است.

زنجان،  استان یازدهم کشور در جذب تسهیلات کرونایی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان، اظهار کرد: جذب منابع در استان زنجان افزایش یافته است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته جذب منابع از 14 به 17 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، بیان کرد: این افزایش نشان از رشد بیش از 22 درصدی دارد که این رشد نشان می‌دهد زنجانی‌ها بیشتر تمایل به سرمایه‌گذاری در بانک دارند.

حقیقی با اشاره به اینکه سال گذشته تسهیلات پرداختی به 152 هزار میلیارد ریال رسید، تصریح کرد: نسبت منابع به مصارف در این استان همواره روند افزایشی دارد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در پرداخت تسهیلات برای آسیب‌دیدگان از کرونا، عملکرد 1.38 درصدی به لحاظ ریالی دارد، اضافه کرد: زنجان توانسته رتبه‌ یازدهم را در بین استان‌ها کسب کند.

وی با بیان اینکه رتبه کسب‌شده با توجه به اقدامات انجام‌شده مطلوب نیست، تاکید کرد: باید حداکثر مبلغ توسط ذی‌نفعان جذب شود.

حقیقی با مطلوب خواندن عملکرد بانک‌های استان ادامه داد: اما انتظار می‌رفت با توجه به اقدامتی که برای تقسیم کارها در استان زنجان به لحاظ درصد جذب انجام شده، رتبه بالاتری را داشته باشد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه اجرایی شدن تایید اصالت هویت برخط افراد ضروری است، عنوان کرد: تایید اصالت هویت افراد نباید کاغذی باشد و این خلاف بخشنامه است.

صیانت از 10 هزار شغل با پرداخت تسهیلات

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه از ثبت 15 هزار و 894 فقره پرونده در سامانه کارا خبر داد و اظهار کرد: این تسهیلات در بخش تسهیلات کرونا ارائه شده است. 

طیب جعفری با اشاره به اینکه از مجموع پرونده‌های ثبت شده 6 هزار و 122 فقره پرونده به دلایل مختلف به متقاضیان تسهیلات عودت داده شده است، افزود: درخواست‌های باقی مانده در سامانه 9 هزار و 597 فقره پرونده با رقم 180 میلیارد تومان است.

وی خاطر نشان کرد: تعداد 9 هزار و 538 فقره پرونده با رقم 145 میلیون تومان برای پرداخت به بانک‌ها ارسال شده است.

جعفری با بیان اینکه از درخواست‌های در اختیار بانک، 6 هزار و 240 فقره پرونده با رقم 99 میلیارد تومان پرداخت شده است، گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات 9 هزار و 982 شغل آسیب‌دیده صیانت شد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نسبت عملکرد تسهیلات پرداختی به اعتبار ابلاغی استان 41.6 درصد است، بیان کرد: این رقم در کشور 36.9 درصد است.

وی از رتبه 11 استان زنجان در جذب منابع ابلاغی خبر داد و گفت: استان زنجان سهم 1.38 درصدی از تسهیلات پرداختی کشور را به لحاظ ریالی و سهم 1.7 درصدی را به لحاظ تعداد را دارد.

همراهی بانک‌های زنجان با واحدهای تولیدی

رئیس کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: بانک‌های استان زنجان در ارزیابی معیار و شاخص همراهی بانک‌های استان با واحدهای صنعتی و تولیدی از منابع در اختیار بالاترین درصد را در کشور دارد.

حسن دادگر با بیان اینکه اعطای تسهیلات در 6 ماهه گذشته 22 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، اضافه کرد: این رقم از 124 به 152 هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین درخواست تسهیلات در گروه‌های آسیب دیده از کرونا نخست در حوزه حمل و نقل است، ادامه داد: تولید پوشاک و مراکز تولید صنایع دستی هم در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

دادگر با اشاره به اینکه تسهیلات تا سقف 15 میلیون تومان با یک ضامن و تا سقف 50 میلیون تومان با دو ضامن پرداخت می‌شود، گفت: در 6 ماهه گذشته 6 هزار 839 فقره تسهیلات ازدواج به مبلغ 2 هزار و 546 میلیارد ریال پرداخت شده است.

رئیس کمیسیون شورای هماهنگی بانک‌های استان زنجان با اشاره به اینکه ضمانت بیشترین مشکل زوج‌های زنجانی در دریافت تسهیلات است، عنوان کرد: در برخی موارد هم افراد پس از ثبت‌نام به شبکه بانکی مراجعه نمی‌کنند.

در ادامه این جلسه مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری زنجان، با اشاره به بخشنامه‌ سازمان ادارای‌استخدامی در مورد تایید اصالت هویت برخط، اظهار کرد: این بخشنامه سال 1396 به استان‌ها ابلاغ شد.

 پریسا فتحعلی‌بیگلو با بیان اینکه پس از تصحیح قانون پولشویی در کشور، سال گذشته دوباره این قانون توسط وزارت کشور ابلاغ شد، ادامه داد: تا کنون 141 کاربر ادمین و 32 کاربر عمومی در سامانه تایید اصالت برخط استان تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز سیستم بانکی سهم قابل توجهی از کپی مدارک شناسایی را از متقاضیان و مراجعان خود دریافت می‌کند، تصریح کرد: شبکه بانکی استان سالانه 50 میلیون برگ A4 را استفاده می‌کند که بر اساس ارزیابی‌ها بانک کشاورزی بیشترین مصرف کاغذ را دارد.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول