اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رشد بورس‌های آسیایی در سایه تولید واکسن مدرنا برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

انتشار خبر تولید یک واکسن مؤثرتر برای کرونا باعث شد تا بورس‌های آسیایی در معاملات امروز روند مثبتی را در پیش گیرند.

رشد بورس‌های آسیایی در سایه تولید واکسن مدرنا برای جلوگیری از ابتلا به کرونا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، به نقل از رویترز،‌ خبر تولید یک واکسن جدید توسط شرکت مدرنا برای جلوگیری از ابتلای به ویروس کرونا که اتفاقاً ادعا شده از واکسن قبلی که توسط شرکت فایزر ساخته شده مؤثرتر است، باعث شد تا بورس‌های آسیایی در معاملات امروز رشد خوبی را تجربه کنند.شب گذشته هم بورس وال‌استریت به همین دلیل رشد خوبی کرده بود.

شرکت مدرنا ساعات پایانی روز گذشته مدعی شد که یک واکسن کرونا ساخته که 94.5 درصد می‌تواند در جلوگیری از ابتلای افراد به کرونا مؤثر باشد.

این شرکت دومین داروسازی بود که در چند روزی که گذشت خبر از تولید واکسن کرونا داد پیش‌تر نیز شرکت فایزر مدعی شد که واکسنی تولید کرده که 90 درصد در جلوگیری از ابتلای به کرونا مؤثر است.

بر همین اساس گسترده‌ترین شاخص MSCI آسیا، اقیانوسیه، خارج از ژاپن در معاملات امروز 0.17 درصد بالا رفت که همانند دیروز بالاترین میزان در 33 سال گذشته به شمار می‌رود.

شاخص MSCI جهانی هم در معاملات دیروز رشد خوبی داشت و امروز هم با رشد بازارهای آسیایی مثبت شد.

هرالد وندرلیند، کارشناس ارشد مؤسسه HFBC لندن در امور آسیا و اقیانوسیه می‌گوید: بازار روی این حساب کرده که کرونا به زودی به آخر خط می‌رسد و در سال 2022 بخش قابل توجهی از مردم جهان می‌توانند به واکسن کرونا دسترسی پیدا کنند.

وی تأکید کرد:‌ علائم زیادی وجود که نشان می‌دهد این مسأله در حال تغییر دادن ذائقه سهامداران است.

بورس‌های سنگاپور و اندونزی هر کدام در معاملات امروز یک درصد رشد کردند و بورس هنگ‌کنک 0.1 درصد بالا رفت. بورس استرالیا نیز 0.23 درصد مثبت شد. بورس نیکی ژاپن هم 0.24 درصد رشد کرد و همچنان در بالاترین سطح خود در 29 سال گذشته قرار دارد.

بورس چین اما کمی کاهش را تجربه کرد، علیرغم آنکه از دیروز شاهد مثبت بودن بورس‌های بین‌المللی هستیم اما معاملات آتی بورس‌های اروپا و آمریکا از احتمال تغییر روند بازار حکایت می‌کنند بگونه‌ای که معاملات آتی شاخص S&p500 هم 0.44 درصد منفی شد و معاملات آتی شاخص یورواستاکس 5 اروپا هم 0.55 درصد پایین آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول