اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌های توسعه گردشگری روستایی در شهرستان اقلید

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس گفت: ظرفیت‌های توسعه گردشگری روستایی در شهرستان اقلید باید بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌های توسعه گردشگری روستایی در شهرستان اقلید

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، مسلم صالحی در بازدید از روستاهای نورآباد و تنگ براق اقلید جهت رفع مسائل و مشکلات این روستاها اظهار داشت: توسعه گردشگری روستایی ظرفیتی است که استفاده از آن می تواند برای روستاها ایجاد درآمد و تامین معیشت کند.

وی بر لزوم پیگیری طرح گردشگری روستای تنگ براق تاکید کرد و افزود: بحث اختصاص کد پروژه به روستای نورآباد که جزء روستاهای محروم است، نیز از طریق سازمان برنامه بودجه و باید پیگیری شود.

مدیربنیاد مسکن شهرستان اقلید نیز در این بازدید گفت: دو محور آماده آسفالت در این روستاها وجود دارد که توسعه فعالیت های عمرانی با مشارکت سایر نهادها و همراهی بنیاد مسکن توسعه همه جانبه را برای مردم این روستاها به همراه خواهد داشت .

محسن اسلامی افزود: در صورت ابلاغ سهمیه قیر برای فعالیت های عمرانی شهرستان  این طرح ها در اولویت اجرا قرار داده می شود.

وی گفت: موضوع توسعه گردشگری روستایی نیز در روستاهای شهرستان اقلید دنبال می شود و بنیاد مسکن از همه ظرفیت های قانونی در این عرصه استفاده خواهد کرد.

 همچنین با حضور نماینده اقلید در مجلس از یک واحد مسکونی در حال بازسازی سیل ۹۸ دراین شهرستان بازدید به عمل آمد.

لازم به ذکر است اقلید مرکز شهرستان اقلید، یکی از شهرهای شمالی استان فارس است. فاصله این شهرستان از شیراز، اصفهان، یزد و یاسوج به ترتیب ۲۷۵، ۲۳۰، ۲۱۰ و۱۸۰ کیلومتر می‌باشد.

این شهر حدود ۹۳ هزار نفر جمعیت دارد. برخلاف بیشتر نقاط این استان بخش اقلید از آب و هوای سرد کوهستانی بهره برده و تا اوایل فصل بهار نیز در این منطقه برف مشاهده می‌شود و  به همین دلیل بیشتر در فصل تابستان پذیرای گردشگران است.

این شهر هفت هزار و ۵۴ کیلومتر مربع وسعت دارد و با آباده، مرودشت، سپیدان و خرمبید همسایه است. رودخانه‌های مهمی به نام‌های سفید، شادکام و گاوگدار در آن وجود دارد که به سرسبزی و تولد طبیعت زیبای منطقه کمک کرده است  و می تواند در رونق گردشگری روستایی موثر باشد.

انتهای پیام/ ن

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول