اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تحویل ۱۰۲ واحد مسکونی به نیازمندان استان مرکزی در هفته بسیج

جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از تحویل ۱۰۲ واحد مسکونی در راستای پروژه‌های محرویت‌زدایی به نیازمندان خبر داد.

تحویل ۱۰۲ واحد مسکونی به نیازمندان استان مرکزی در هفته بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدرضا عسگری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: روحیه و تفکر بسیجی امیدآفرین، نویدبخش، مقاوم و تسلیم‌ناپذیر، بن‌بست شکن و الگوی بی‌بدیل است که امروز این الگو هم در انقلاب اسلامی و هم سایر ملت‌ها و کشورهای دیگر قابل استفاده است.

وی افزود: بسیج از زمان جنگ تحمیلی تا به امروز همیشه از همه ظرفیت‌های خود استفاده کرده و در همه حال کمک‌رسان مردم و مسؤولین بوده است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: در این برهه زمانی که دشمنان جنگ اقتصادی علیه کشور راه انداخته است مردم و مسؤولین باید این جنگ را بپذیرند و روحیه فداکاری و انقلابی را حفظ کند تا بار دیگر دشمنان اسلام و انقلاب را به‌زانو درآورند.

عسگری گفت: امروز باید بپذیریم تمام‌قد در یک جنگ نابرابر قرار گرفته‌ایم و تنها راه عبور از این جنگ نابرابر قوی شدن است و آن‌چنان باید خود را قوی کنیم که توطئه‌های دشمنان اثرگذاری نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز عمده مشکلات کشور به سوء تدبیرها و عدم استفاده از ظرفیت‌های عظیم کشور برمی‌گردد بیان کرد: لذا شعار باید قوی باشیم باید به طور درستی محقق شود.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به شیوع کرونا تصریح کرد: بسیج استان از همان روز اول پای کار بوده و کارگاه‌های تولید ماسک، دستکش را راه‌اندازی کرده و با اعزام نیرو به بیمارستان و کمک به بیماران و کادر پزشکی فعالیت کرده است.

عسگری با اشاره برنامه‌های هفته بسیج بیان کرد: شعار محوری هفته بسیج «بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرین است» و برنامه‌ها با این شعار محوری برنامه‌ریزی‌شده‌اند و البته با توجه به شرایط و محدودیت‌های کرونایی تمرکز برنامه‌ها سلامت‌محور، محرومیت‌زدایی، خدمت‌رسانی و فضای مجازی است.

وی اظهار کرد: ۱۵۰۰ برنامه در قالب ۶۰ عنوان در طول هفته بسیج پیش‌بینی شده که در سطح استان و پایگاه‌های بسیج انجام خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اضافه کرد: دیدار نمایندگان بسیج با ائمه جمعه در سطح استان، معاینه و ویزیت رایگان، اعزام گروه‌های جهادی پزشکی به مناطق محروم، تجلیل از مدافعان سلامت، تقدیر از منتخبین جشنواره مالک اشتر، برگزاری شیفت ایثار در کارخانجات و مراکز صنعتی، گشت رضویان با محوریت کمک به ناجا و... بخشی از برنامه‌ها است.

عسگری خاطرنشان کرد: ۱۸۱ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی شامل طرح آب شرب ۵ مورد، کانال انتقال آب ۲۴ مورد، استخر ذخیره آب و بندهای خاکی ۲۰ مورد، لایروبی قنوات ۱۴ مورد، خدمات روستایی مانند راه روستایی و بازسازی پل‌ها ۶ مورد، بازسازی مراکز مذهبی ۱۰ مورد و... در هفته بسیج عملیاتی می‌شود.

وی همچنین از تحویل ۱۰۲ باب منزل مسکونی ساخته شده در راستای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در هفته بسیج به نیازمندان خبر داد و بیان کرد: از ابتدای سال و پس از زلزله‌های اخیر ۳۰۰ واحد ساختمانی با کمک دستگاه‌های بهزیستی و کمیته امداد ساخته و به نیازمندان و آسیب دیدگان از زلزله تحویل داده شده است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: توزیع ۱۲۰ هزار بسته کمک مؤمنانه به ارزش ۵۷ میلیارد تومان، تولید و توزیع ۵ میلیون ماسک، راه‌اندازی ۵۵۰ صندوق اشتغال‌زایی، یک هزار و ۱۰۰ سری جهیزیه و سازمان‌دهی یک هزار و ۵۰۰ گروه جهادی و اعزام به مناطق محروم از دیگر فعالیت‌های بسیج از ابتدای سال بوده است.

عسگری گفت: برگزاری میزهای خدمت، پایش ۱۰۰ واحد صنعتی، احیای ۱۰ واحد تولیدی، جشنواره بسیج دانشجویی، پویش نذر خون، غربالگری خانه به خانه، تهیه مکان برای قرنطینه بیماران کرونایی، رزمایش آمران به معروف و نهی از منکر، رژه موتوری موتورسواران بسیجی و ادامه نهضت کمک مؤمنانه از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است که با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/۸۷۰۲۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول