اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

کرونا در دنیا خشن‌تر و بیرحمانه تر شده/ دستور رئیس جمهور به نوبخت برای تدوین برنامه اقدام حمایتی از اقشار آسیب دیده

سخنگوی دولت گفت: کرونا در دنیا خشن تر و بیرحمانه تر شده است. در زمینه مقابله دارویی با کرونا خوشبختانه جهان در حال پیشرفت است و هنوز نمی‌توانیم زمان دقیقی برای اتمام آن بگذاریم.

کرونا در دنیا خشن‌تر و بیرحمانه تر شده/ دستور رئیس جمهور به نوبخت برای تدوین برنامه اقدام حمایتی از اقشار آسیب دیده

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران گفت: کرونا در دنیا خشن تر و بیرحمانه تر شده است. در زمینه مقابله دارویی با کرونا خوشبختانه جهان در حال پیشرفت است و هنوز نمی‌توانیم زمان دقیقی برای اتمام آن بگذاریم.

وی با تاکید بر اینکه امروز خوشبختانه در کشورمان تولید کننده داروهای مربوط بیماری کرونا هستیم، گفت: البته هنوز هم داروی بهبود صد در صدی در دنیا ساخته نشده است.

دستور رئیس جمهور به نوبخت برای تدوین برنامه اقدام حمایتی از اقشار آسیب دیده

سخنگوی دولت اظهار داشت: رئیس جمهور؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرده تا پایان هفته برنامه‌ای برای کسانی که در این مدت بیکار می‌شوند تدوین کنند تا بعد از تصویب در ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرایی شود. اگر مردم همراهی نکنند این تعطیلات فایده‌ای ندارد. 

ربیعی افزود: در زمینه مقابله دارویی با کرونا، جهان در حال پیشرفت است ولی هنوز   نمی توان زمان دقیقی را برای کاهش شیوع  یا میرایی ویروس کرونا مشخص کرد. مراکز علمی و دانشگاهی کشورمان نیز در خصوص داروی کرونا تلاشهای شایسته ای انجام داده اند و خوشبختانه در ردیف کشورهای پیشرو قرار گرفته ایم. 

وی اظهار داشت: بعد از تولید دستگاه سی تی اسکن، تولید کیت های آزمایش پادتن، دستگاه (ونتیلاتور)، داروهای مطرح در درمان کرونا، بنابر گزارش مطرح شده در دولت تولید کیت های تست فوری کرونا از این هفته بطور انبوه وارد فرآیند تشخیص و درمان قرار می‌گیرد.

کشور با وضعیتی مواجه شده که باید تصمیمات متناسب با آن اتخاذ کرد

سخنگوی دولت بیان داشت: با توجه به شرایط پیش آمده در کشور که متاسفانه به خاطر عدم همراهی تعدادی از افراد جامعه  بوجود آمده است، کشور با وضعیتی مواجه شده که باید تصمیمات متناسب با آن اتخاذ کرد. 

وی تاکید کرد: تعطیلی گسترده در شهرهای قرمز، فاصله گذاری فیزیکی، تست های گسترده، افزایش پوشش بیمه ای کرونا، غربالگری، قرنطینه مبتلایان، ردیابی الکترونیکی و از همه مهمتر نهادینه سازی اجتماعی رعایت دستورالعمل های بهداشتی  از عناصر استراتژی دولت است.

در دوگانه معیشت و سلامت، تصمیم گیری دشواری است

ربیعی با اشاره به اینکه پیش از این نیز گفته بودیم در دوگانه معیشت و سلامت، تصمیم گیری دشواری است، خاطر نشان کرد: با این وصف ولی در نهایت، ملاک تصمیم گیری نهایی، برنامه سلامت افراد جامعه خواهد بود. در یک ماه گذشته طرح های زیادی در وزارت بهداشت مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. نهایتا وزارت بهداشت هفته گذشته طرح نهایی خود را به قرارگاه و ستاد ارائه کرد و شنبه گذشته پس از تهمیدات اجتماعی و انتظامی آن، مورد تصویب ستاد قرار گرفت.

وی ادامه داد: لازم است اعلام نمایم هیچ تاخیری درباره تصمیم گیری در مورد پیشنهادهایی که از مجاری کارشناسی رسمی و کمیته سلامت ستاد آمده باشد، صورت نمی گیرد. تصمیم اخیر وزارت بهداشت که مبتنی بر تعطیلی گسترده و فراگیر ارائه شده،  یک سیاست پویا برای همه کشور است و چارجوبی برای تصمیمات آینده و دادن اختیار به استانها نیز می باشد. بر مبنای آن، در هر شهری که به تشخیص ستاد ملی استانی دچار شاخص های ابتلا و مرگ و میر شده باشد، تعطیلی براساس مناطق زرد، نارنجی و قرمز بطور گسترده اِعمال خواهد شد.

 نظر رئیس جمهور اجرای طرح تعطیلی گسترده از روز سه شنبه یعنی امروز بود 

ربیعی با تاکید بر اینکه چنانچه پس از دو هفته نیز وضعیت تداوم داشته باشد، بنابر نظریه وزارت بهداشت محدودیت مجددا تمدید خواهد شد، تصریح کرد: نظر رئیس جمهور اجرای طرح تعطیلی گسترده از روز سه شنبه یعنی امروز بود اما اعضای جلسه شامل نیروی انتظامی و نیروهای مسلح، صدا و سیما، وزارت کشور و سایر دستگاه‌های عضو ستاد معتقد بودند اجرایی کردن این مصوبه به یک هفته زمان نیاز دارد.

وی افزود: آقای رئیس جمهور نیز نظر اعضا را برای تاخیر در اجرای طرح پذیرفت لذا طرح تعطیلی گسترده از روز شنبه آینده اجرایی می شود. تا کنون هیچ نظر کارشناسی‌ که در ستاد مورد جمع بندی قرار گرفته باشد، مورد مخالفت قرار نگرفته است. دولت هیچ اهمالی در خصوص جان مردم نخواهد داشت. ما همه در قبال جان دیگران مسئولیم و باید به این امر اهتمام جدی داشته باشیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در جلسه روز یکشنبه هیات دولت نیز آقای نمکی وزیر بهداشت نیز با اشاره به این موضوع از رئیس جمهور تشکر کردند. آقای نمکی همچنین اظهار داشتند که هرگز بستن کل کشور را پیشنهاد نکرده بودند و اعتقادی هم به آن ندارند و هیچ جای دنیا هم این کار را نکرده اند. 

دولت مصوب کرد در مراکز دولتی تست رایگان انجام شود

وی با اشاره به مصوبات هیات دولت در هفته گذشته بیان داشت:  دولت مصوب کرد که انجام تست تشخیص کرونا با تکیه بر تولید کیت‌های داخلی به ۱۰۰هزار عدد در روز افزایش یابد و در مراکز دولتی رایگان هم صورت بگیرد.  بیماران کرونایی که بستری می شوند در صورت نداشتن دفترچه بیمه سلامت به صورت تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.

سخنگوی دولت بیان داشت: در حقیقت بیمه روی تخت صورت می گیرد و صرفا ۱۰ درصد هزینه به عنوان فرانشیز دریافت می کنند و آن هم در صورت مراجعه به مددکاری و احزار عدم توانایی دریافت نخواه شد. داروهای مطرح مانند و حتی داروهای گران قیمتی مثل (فاوی پی راویر - رم دی سیور) نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی افزود: مراکز سرپایی برای کرونایی  دو برابر وشد و به ۵ هزار برابر رسید کلیه خدمات از آزمایش تست کرونا و داروهای آن در این مراکز رایگان خواهد بود. برای رفاه حال هم وطنان برای مراجعه کنندگان غیرکرونایی مراکز دیگری تمهید شد. در آخرین جلسه ستاد ملی کرونا براساس مصوبه ستاد نزدیک به ۱۵۰ شهر و کلان شهر در حالت قرمز قرار دارند که تعطیلی های گسترده در آن شهرها ایجاد خواهد شد.

ربیعی اظهار داشت: این بدین معنا است که تعدادی بیکار و تعدادی مشکلات و فشار اقتصادی و معیشتی روبرو خواهند شد. این موضوع از طرف رییس جمهور امروز در ستاد اقتصادی دولت مطرح و مورد بحث قرار گرفت. تاپایان هفته وزارت رفاه جامعه هدف را مشخص خواهد کرد و میزان اعتبار نیز از طرف سازمان برنامه و بودجه اعلام خواهد شد.

هدف ستاد ملی مقابله با کرونا از بین رفتن تجمعات است

وی اضافه کرد: به نظر می رسد تعداد قابل توجهی از هم وطنان مشمول این طرح قرار گیرند که روز شنبه در ستاد ملی کرونا مطرح خواهد شد. همه این تصمیمات برای اثربخش کردن فاصله اجتماعی است . هدف ستاد ملی مقابله با کرونا از بین رفتن تجمعات است. در صورتی که مردم و جامعه با ستاد همکاری نکنند، تعطیلی های مکرر هم بی فایده خواههد بود. 

ربیعی اضافه کرد: اکنون مسئولیت پذیری تاریخی ایرانیان باید در این مقطع مجددا به دنیا نشان داده شود.لایحه ای هم در دولت به منظور ارتقای فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات برای ساختار و تشکیلات شوراهای حل اختلاف، تنظیم و به مجلس ارسال شد.

وی در مورد وضعیت بورس گفت: رصد بازار سرمایه و حمایت از بازار سرمایه به صورت مداوم در دستور وزرای ذیربط و شورای عالی بورس قرار دارد و رییس بانک مرکزی تصمیمات موثری در این زمینه اتخاذ کرده است. تسهیل برای اجازه فعالیت صندوق های سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه فرصتی برای سرمایه گذاران ایجاد خواهد کرد.

ربیعی تصریح کرد: بانک مرکزی در این راستا به صندوق هایی که مدیریت آنها توسط بانکها می باشند افزایش سقف داد. سقف سرمایه گذاری در سهام صندوق های ثابت و سهامی مختلف افزایش یافت به طوری که در بانکها از ۱۰هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان و در بقیه صندوقها از ۳۰ هزار میلیارد تومان به۵ هزار میلیارد تومان، شاهد این افزایش بودیم.

وی ادامه داد: این تصمیم فرصت خوبی را به سرمایه گذاران جدید می دهد که با مراجعه به بانکها و به صورت غیرمستقیم در این بازار سرمایه گذاری کنند.همچنین به بانکها اجازه داد تا صندوق هایی که سرمایه گذاری با درآمد ثابت را ایجاد نمایند. همچنین برای شرکتهای تامین سرمایه متعلق به بانکها که می توانند افزایش سرمایه لازم را بدهند تسهیلات لازم را ایجاد خواهد کرد.

در هفته جاری اولین شناسنامه برای فرزندان مادر ایرانی و پدر خارجی صادر شد

ربیعی افزود: در هفته جاری اولین شناسنامه برای فرزندان مادر ایرانی و پدر خارجی صادر شد. این اتفاق خوب و مبارک را به همه زنان سرزمین‌مان تبریک می‌گویم. متاسفانه تا پیش از این فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی از کلیه حقوق اجتماعی خود از جمله داشتن شناسنامه، ‌حق تحصیل و سایر حقوق اولیه خود محروم بودند.

وی در اینباره گفت: بر اساس برآوردها بیش از ۱۵۰ هزار زن ایرانی با اتباع افغانستانی ساکن ایران ازدواج کرده اند و حدود ۵۰۰ هزار فرزند حاصل ا ین ازدواجها است. از آنجایی که قانون درباره هویت این افراد بعد از ۱۸ سالگی سکوت کرده بود، لذا این کودکان با مشکل هویت رسمی مواجه بودند. 

از مردم درخواست می‌کنم سنت حسنه اهدای خون را بیشتر از قبل انجام دهند

ربیعی خاطر نشان کرد: سخنگوی سازمان انتقال خون اخیرا اعلام کرده که ذخائر خون کشور وضعیت مناسبی ندارند و با کمبود مواجه هستند. مراکز انتقال خون در بالاترین سطح ، پروتکل ها و اصول بهداشتی را رعایت می کنند و با توجه به نیاز برخی بیماران مانند تالاسمی که مصرف کننده همیشگی خون هستند از مردم درخواست می‌کنم سنت حسنه اهدای خون را بیشتر از قبل انجام دهند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال اخلال برخی ها در بورس و عدم همراهی برخی حقوقی ها و حقیقی‌های پرقدرت بازار در اجرای مصوبات شورای عالی بورس گفت: اخلال در بورس قطعا می تواند اخلال در نظام اقتصادی کشور محسوب شود.شورای عالی بورس دقت زیادی در این زمینه دارد که دامنه فعالیت جریانهای مخل اقتصادی در بورس محدود شود و امکان فعالیت نداشته باشند.

وی ادامه داد: اما در خصوص حقوقی ها، نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، رابطه مکملی حقوقی ها و حقیقی ها در بازار سهام می باشد. فروش سهام در شرایطی که تقاضا زیاد است و برعکس خرید سهام در شرایطی که عرضه زیاد است توسط حقوقی ها، نمی تواند به عنوان اخلال مطرح شود.البته، عدم همکاری حقوقی ها در زمینه بازارگردانی که مورد توجه بوده که اخیرا تعدادی از مدیرانی که همکاری لازم نداشته و مقاومت می کردند، اخطار کتبی گرفته اند و با واکنش مناسب مشکل در حال کاهش است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه دولت به بی تفاوتی نسبت به گرانی و تولید ملی متهم می‌شود گفت: امروز در مورد سلامت و معیشت مردم نه نقد اجتماعی و اقتصادی بلکه نقدهای سیاسی زیادی می شنویم. بنای دولت ایجاد فضای آرام برای همه دلسوزان است که می خواهند از رنج مردم و آلام جامعه بکاهند، لذا بطور کلی بنا بر عدم پاسخگویی است. پاسخ ها در حد روشن شدن فضا و ابهام ها باید باشد. ما اجازه نداریم مناقشات جدیدی را ایجاد کنیم، همه ما و مردم به آرامش و اعتماد نیاز داریم.

بر مشکلات ناشی از تحریم بر زندگی مردم آگاهیم

وی ادامه داد: روزهای سختی را سپری می کنیم تحولات جهانی در حوزه بین الملل به سرعت در حال تغییر سریع است. بر مشکلات ناشی از تحریم بر زندگی مردم آگاهیم و این موضوعی صلی و جدی برای همه ما باید باشد.

ربیعی تصریح کرد: از سویی همه ما این روزها باید تمرکز خود را بر استفاده از فرصت های پیشروی متمرکز کنیم و با برنامه های خود از آلام و رنج های مردم بکاهیم. معتقدم علاوه بر هم افزایی که ضرورت این دوران است به انسجام ملی و همدلی بیشتر نه تنها بین قوا بلکه ملت و دولت نیازمندیم.

وی اضافه کرد: دولت با تمام توان در دو جبهه کمک به مردم و به عقب راندن تحریم و ایجاد زمینه برای استفاده از فرصت های جهانی که حق مردم ایران است. متاسفانه برخی به نام تضعیف دولت به گونه ای حرف می زنند که گویی امریکا نه ترور فیزیکی کرده نه ترور اقتصادی. حرف ما این است که دولت از نقد استقبال می کند اما نباید به نام نقد دولت، آمریکا را از نقد مصون کرد و جنایات جنگ اقتصادی آن کشور علیه معیشت و ثروت و امنیت این مردم را تبرئه کرد.

ربیعی گفت: به بهانه اینکه نباید وضعیت خودمان را به آمریکا گره بزنیم، آیا انتظار دارند وقتی آمریکا سردار ملی ما را ترور می کند چیزی نگوییم، نگوییم که آمریکا میلیاردها دلار پول این کشور را در خارج از کشور را در معرض راهزنی قرار داده است؟ اگر ما جنایات اقتصادی آمریکا را لاپوشانی کنیم، اگر آمریکا را تبرئه کنیم و نگوییم که امریکا ثروت ها و دلارهای این کشور را در معرض ترور و راهزنی قرار داده چه پاسخی برای میلیاردها دلار ربوده شده که می توانست وضع جامعه و مردم را دگرگون کند خواهیم داشت؟

همه اقدامات دولت در هفت سال گذشته در چارچوب قانون بوده 

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: همه اقدامات دولت در هفت سال گذشته در چارچوب قانون و با مجوزهای قانونی بوده است و دولت بدون طی مراحل و اخذ مجوزها کاری انجام نداده است.

وی افزود: جوری از انتخابات آمریکا حرف می زنند که گویی آمریکا از طریق انتخابات و دموکراسی به ما لطمه زده، انتخابات آمریکا مسئله داخلی آمریکاست و به ما ربطی ندارد. ما هم مشکلی با انتخابات آمریکا نداریم. آمریکا نه از طریق انتخاباتی بلکه از طریق جنگ و ترور اقتصادی به ما تهاجم کرده است.

ربیعی ادامه داد: تنزل دادن مسئله سلامت به امر سیاسی در رقابت های سیاسی زودرس خط قرمز دولت بوده است. به همان ترتیب تنزل دادن امر معیشت مردم به موضوع مجادله ها و کشاکش های سیاسی به مصلحت نظام و مردم و جامعه نیست. دولت خود دست به چنین اقدامی غیرمصلحانه و مغایر با منافع جامعه نخواهد زد.
 
وی گفت: تفسیر نادرست از تلاش های دولت برای رسوا کردن تحریم گران، به عنوان چشم دوختن به خارج در توسعه اقتصادی کشور هم ظلم به دولت است و هم ستم به ملت.ظلم به دولت است چون این واقعیت را کتمان می کند که دولت به رغم تحریم ها و تلاش دشمنان، تلاش شبانه روزی خود برای افزایش تاب آوری اقتصاد ملی در گام اول و پیشبرد برنامه های توسعه ای در گام بعدی متوقف نکرده است.

ربیعی بیان داشت: اما ظلم به مردم هم هست چون حتی وقتی دادگاههای بین المللی رژیم آمریکا را در آسیب رساندن به مردم ما  بواسطه تحریم ها محکوم کرده اند و جامعه بین المللی از قانون شکنی و شدت شقاوت این رژیم علیه مردم ما به حیرت افتاده است، کم اهمیت دانستن تحریم های بی رحمانه تر از اعمال تحریم هاست. کسانی که تحریم ها را کم اهمیت نشان می دهند ناخواسته به شایستگی مردم ما برای برخورداری مزایای ارتباطات بین المللی اهانت می کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص نامه یکی از استانداران درمورد استخدام تعدادی فعالین ستادهای انتخاباتی آقای رییس جمهور در دولت بیان داشت: مرجع صدور مجوز استخدام در دستگاه های اجرایی سازمان اداری و استخدامی کشور است و انجام مکاتبات با دستگاه هایی غیر از آن سازمان دلیلی بر انجام درخواست نیست.

 طبیعی است فعالان ستادهای انتخاباتی در بین افراد استخدامی باشند 

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه در طول چهارسال اخیر بیش از ۱۳۲ هزار نفر در دولت استخدام شده اند طبیعی است فعالان ستادهای انتخاباتی کاندیداهای در بین این افراد باشند کما اینکه تعدادی از فعالان ستادهای انتخاباتی دیگر کاندیداها نیز هم اکنون با طی مراحل قانونی در بدنه دولت و دیگر مجموعه های نظام مشغولند.

ربیعی اظهار داشت: این دولت به جد مساله عدالت استخدامی را پیگیری و اجرا کرده است و استخدام رسمی برای همه داوطلبان صرفاً از طریق برگزاری آزمون استخدامی انجام می شود و نخبگان به دلیل توانایی هایی که دارند فرصت بهتر و بیشتری برای استخدام پیدا می کنند.

وی اضافه کرد: هر نامه نگاری یا توصیه ای که صورت می گیرد اگر از مسیر و فرآیند قانونی خود اقدام نکرده باشد قابل توجه و اعتنا نیست. این دولت در طول هفت سال گذشته افراد را براساس آزمون استخدامی و یا طی مراحل قانونی جذب کرده است. یادمان نمی رود قبلا و یک شبه چطور چندین هزار نفر را بدون آزمون جذب دستگاههای اجرایی کردند.

سخنگوی دولت در خصوص ورود چک و اسکناس های جدید به بازار گفت: انتشار اسکناس های جدید با ابعاد و استانداردهای امنیتی بالا است و ارتباطی با تورم ندارد. چک پول های ۱۰۰ هزار تومانی جدید که به زودی وارد بازار می شوند، می تواند تسهیل بیشتری در مبادلات ایجاد کند.اسکناس های ۱۰ هزار تومانی چند ماه آینده با فرم و شکل جدیدی وارد چرخه می شوند.

وی اضافه کرد: صفرهای این اسکناس ها در راستای لایحه حذف چهار صفر دولت کمرنگ شده است که اگر این لایحه در مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی رسید این اسکناس ها بتوانند در جریان باشند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص طرح قیر رایگان که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید گفت: طرح نهایی که به تصویب شورای محترم نگهبان رسیده دارای چارچوب مشخص و براساس دیدگاه های کارشناسی نهایی شد و قابلیت اجرایی دارد.

از اقدام اخیر قوه قضائیه که تعدادی از محکومان مورد رافت قرار گرفتند خوشحالیم 

وی در مورد ریشه یابی یا آسیب‌شناسی حوادث آبان سال گذشته و  دلجویی از خانواده‌های آسیب‌دیدگان از سوی دولت گفت: درباره حوادث تلخ آبان۹۸ از ابتدا نظر دولت این بود که نسبت به جوانانی که با هیجان وارد آن قضایا شدند با رافت برخورد شود. چون آنان از بچه‌های این سرزمین و عضو خانواده بزرگ ایران هستند. از اقدام اخیر قوه قضائیه که تعدادی از محکومان مورد رافت قرار گرفتند خوشحالیم و این امر همیشه مورد تاکید دولت بوده است.

وی ادامه داد: همچنین دستور و اختیارات ویژه ای هم از طرف رئیس جمهور به استانداران سراسر کشور برای سرکشی به خانواده ها و افراد آسیب دیده و کمک  و همراهی با آنان داده شد.در همین راستا مسئولان دولتی نیز با حضور در منزل خانواده های آسیب دیده از آنان دلجویی کردند.

ربیعی گفت: در عین حال، تمام دستگاههای اجرایی مرتبط با موضوع اعم از امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی، اجتماعی، رسانه ای و قضایی گزارشات مربوط به حادثه را با رویکرد آسیب شناسی ارائه دادند که در شورای امنیت کشور جمع بندی و نتیجه نیز برای تمام مسئولان کشور و دستگاههای اجرایی ارائه شد که مبتنی  بر آن اقدامات مختلفی در حوزه های مربوط انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه آسیب دیدگان شناسایی و به چند گروه شهدا،  دیه‌بگیران و محکومان تقسیم شد که متناسب با آن اقدامات مختلف از جمله دلجویی و حمایت برای همه آنها صورت گرفت. این روند یعنی ارتباط با خانواده های محترم و حمایت، کمک و مساعدت هم ادامه خواهد داشت چون به جد معتقدیم جدا از خود افراد ، خانواده های آنها باید مورد تفقد و حمایت قرار گیرند.

سخنگوی دولت در مورد پیش بینی قیمت نفت در بودجه ۱۴۰۰ و منابع بودجه گفت: هنوز منابع بودجه ۱۴۰۰ در دولت نهایی نشده است، قطعا نفت براساس قیمت واقعی تعیین خواهد شد. فعلا پیش بینی اولیه ما در حدود ۴۰ دلار است. قطعا بعد از نهایی شدن در بودجه گزارش شفاف و دقیق داده خواهد شد.

وی افزود: در مورد سناریوهایی نفتی ما اساسا در دوران تحریم به دلیل فشارهای غیرقانونی آمریکا،  اطلاعات فروش خود را محرمانه تلقی می کنیم. جهت گیری کلی ما اقتصاد بدون نفت است بر همین اساس بیشتر درآمدهای نفت در بودجه ۱۴۰۰ برای پروژه های عمرانی و تملک دارایی مدنظر قرار خواهیم داد. ما سناریوهای مختلف با احتمالات مختلف برای استفاده از شرایط رفع تحریم پیش بینی کرده ایم.

سخنگوی با اشاره به برخی ادعاها و پیش بینی ها از تحرکات  احتمالی ترامپ گفت: قبلا گفته شده و مجددا اعلام می کنیم هرگونه اقدام علیه مردم ایران قطعا با پاسخ کوبنده روبرو خواهد شد.البته شخصا چنین احتمالی را کم می دانم.

روزانه قیمت کالاهای اساسی در اختیار اعضای دولت قرار می گیرد

وی در مورد وضعیت قیمت‌ها در کشور اظهار داشت: روزانه قیمت کالاهای اساسی در اختیار اعضای دولت قرار می گیرد، از رنج مردم ما در رنجیم، در این شرایط که با محدودیت های زیاد ارزی روبرو هستیم با تمام قدرت در حال تلاش برای ایجاد ثبات در بازار هستیم و ریشه اصلی اکثر گرانیها تحریم است .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول