اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

برداشت 80هزار تن لیمو ترش از 2هزار هکتار باغات گچساران

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: امسال 80 هزار تن محصول لیمو ترش از 2هزار هکتار باغات بارور این شهرستان برداشت شد.

برداشت 80هزار تن لیمو ترش از 2هزار هکتار باغات گچساران

 سید عبدالوهاب پورالحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران  با بیان اینکه  هم اکنون برداشت  محصول لیمو ترش از باغات این شهرستان پایان یافته است، اظهار کرد: امسال 80 هزار تن  محصول لیمو ترش از باغات بارور این شهرستان برداشت شد.

مدی جهاد کشاورزی گچساران با بیان اینکه  این محصول نسبت به تولید سال گذشته 20درصد افزایش  داشته است، گفت:  این میزان محصول  لیموترش از2 هزار  هکتار باغات این شهرستان برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه برداشت این محصول به طور متوسط در هر هکتار 40 تن است، عنوان کرد: این محصول  علاوه بر مصرف بازار داخلی شهرستان و استان به  استان‌های همجوار از جمله خوزستان صادر می‌شود.

پورالحسینی با اشاره به اینکه 35 درصد از محصول لیمو ترش تولیدی به مصرف محلی می رسد، عنوان کرد: امسال 65 هزار تن از محصول لیمو ترش به استان‌های همجوار  از جمله استان خوزستان، فارس و بوشهر صادر شد.

وی  ابراز کرد: محصول  لیموترش شهرستان گچساران از نوع شیشه‌ای یا محلی است که نسبت به دیگر ارقام لیمو از کیفیت بالایی برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران خاطرنشان کرد: محصول لیموترش در مناطقی  از جمله آب توت، کلاغ نشین، دشت امام زاده جعفر، بید زرد و پاکوه ، لیشترو آب چیرک  از عمده مناطق تولید لیمو ترش در این شهرستان است.

 پورالحسینی اذعان کرد: امسال  تعداد 400 بهره‌بردار در زمینه تولید لیموترش در گچساران فعالیت داشتند.

 مدیرجهادکشاورزی گچساران خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار و 200 هکتار سطح زیر کشت مرکبات بارور  از جمله پرتقال، لیموشیرین  و لیمو خارگی در این شهرستان است که بیشترین سطح زیر کشت مرکبات در این شهرستان لیموترش است.

 وی با اشاره به اینکه سطح تمام باغات این شهرستان به سیستم آبیاری قطره ای تجهیز شده است، افزود:   این امر موجب افزایش تولید محصولات باغی و بهره‌وری بیشتر شده است.

 به گزارش فارس، بیش از ۳۵ هزار هکتار زمین قابل کشت در مناطق مختلف گچساران وجود دارد که 80درصد آن به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول