اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

چشم امید مردم خیابان الزهرا به تدبیر دادستان فردیس

ساکنین خیابان 20 متری الزهرا سال‌های است که در انتظار یک آسفالت مانده اند، حالا وجود املاک قولنامه ای شخصی در مسیر معبر، اجازه انجام عملیات عمرانی به شهرداری در این خیابان را نمی‌دهد! امید است با ورود دادستانی به این قضیه شاهد رفع مشکل شهروندان باشیم.

چشم امید مردم خیابان الزهرا به تدبیر دادستان فردیس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، خیابان ۲۰ متری الزهرا واقع در منطقه اهری، با وجود قرارداشتن در نقشه طرح تفصیلی شهر فردیس از گذشته تا کنون و علیرغم پیگیری‌های ساکنان، حدود ۳۰ سال است که آسفالت نشده و پیگیری‌های اخیر خبرنگار فارس در این خصوص نیز هنوز به نتیجه نرسیده است.

وجود خرده مالکان قولنامه ای، ملکی که به صورت غیرمجاز در مسیر  معبر ساخته شده و عجیب‌تر آنکه از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری کرج و پرداخت جریمه مجوز گرفته، مدرسه ای که در مسیر معبر پیشروی کرده،  لزوم تعامل با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) به عنوان مالک سند دارِ ملک ورودی معبر، از جمله مشکلاتی است که اجرای عملیات عمرانی و احداث معبر خیابان ۲۰ متری الزهرا را برای شهرداری مشکل کرده است.

اما نکته اینجاست که آیا قرار است این مشکل در این منطقه همچنان لاینحل باقی بماند و هیچ راهکار قانونی برای انجام آن وجود ندارد؟

 

جلوگیری خرده مالکان قولنامه‌ای از ورود تجهیزات شهرداری به خیابان ۲۰ متری الزهرا

فرزین فرشاد، سرپرست معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری فردیس، با بیان اینکه اجرای عملیات عمرانی و احداث معبر در خیابان ۲۰ متری الزهرا توجیه قانونی ندارد، گفت: با توجه به بازدیدی که از منطقه فوق انجام شد؛ وجود املاک قولنامه ای شخصی در مسیر معبر، اجازه انجام عملیات عمرانی به شهرداری در این خیابان را نمی‌دهد.  

وی افزود: طبق قانون شهرداری نمی‌تواند نسبت به تملک اراضی قولنامه ای و بدون سند اقدام کند و وجود معارضان در ورودی معبر  و نیز ملکی که در مسیر معبر ساخته شده، مانع از اقدام قانونی شهرداری در این خیابان است.

معاون شهردار فردیس گفت: شهرداری هیچ مشکلی به لحاظ اعتبار،  تجهیزات و پیمانکار برای اجرای بهسازی در این خیابان ندارد؛ ضمن اینکه طول مسیر هم زیاد نیست و احداث آن هزینه هنگفتی را به شهرداری تحمیل نمی‌کند؛ اما مشکلات قانونی موجود در مسیر که ناشی از ساخت و ساز غیرمجاز و فروش املاک به صورت قولنامه ای است، امکان رهاسازی و اقدام عمرانی در این معبر را نمی‌دهد. 

وی افزود: تنها کاری که در شرایط کنونی و برای کاهش مشکلات شهروندان ساکن در این خیابان می‌‍توان انجام داد، پخش تراشه آسفالت با وضعیت موجود است که شهرداری آمادگی انجام آن را دارد.  اگرچه به گفته همکاران، در سال‌های اخیر شهرداری بارها برای پخش تراشه آسفالت در این مسیر اقدام کرده اما خرده مالکان از انجام عملیات و ورود خودروهای شهرداری به مسیر ممانعت کردند.

حسن سعیدی باشسیز، سخنگوی شورای شهر فردیس، نیز بر  این نکته اشاره کرده بود که خرده مالکان املاک قولنامه ای در ورودی مسیر، با جمع شدن در مقابل خودرو ها و تجهیزات شهرداری، از هرگونه اقدامی حتی پخش تراشه آسفالت در  خیابان الزهرا جلوگیری می کنند. 

اما آیا می توان بخاطر ادعای مالیکت قولنامه ای چند نفر و بی دقتی آنها در خرید ملکی که حتی در نقشه اولیه فردیس نیز  در مسیر معبر قرار دارد، می توان از حق قانونی ساکنان این محل، برای داشتن آسفالت خود داری کرد و چشم پوشید؟

 

اراده بر انجام کار باشد؛ احداث معبر ۲۰ متری الزهرا آسان است

برخلاف نظرات فوق، رضا اسماعیلی ذبیحی، عضو هیأت رئیسه شورای فردیس رهاسازی و احداث خیابان ۲۰ متری الزهرا  را اقدامی سهل الوصول دانسته و در این خصوص گفت: از سال‌های گذشته در طرح تفصیلی و نقشه شهر، این قسمت به عنوان معبر تعریف شده و وجود املاک قولنامه ای  در ورودی معبر،  نمی تواند مانعی برای اجرای طرح تفصیلی باشد. متاسفانه مالکان املاک قولنامه ای در مسیر فوق،  در زمان خرید دقت نظر نداشته و ملک مربوط به خیابان را خریداری کرده اند.

وی افزود: شهرداری فردیس برای رهاسازی معبر فقط  به توافق با ستاد اجرایی فرمان  حضرت امام خمینی(ره)  به عنوان مالک اصلی و سند دار ملک ورودی معبر و  تملک  ملک غیرمجاز ساخته شده  در مسیر معبر که پیش از این از شهرداری کرج پایان کار گرفته، نیاز دارد. همچنین بنابر توافقی که با آموزش و پرورش صورت گرفته، به دلیل عدم توانایی مالی آموزش و پرورش، عقب نشینی مدرسه موجود  در مسیر معبر،  توسط شهرداری فردیس  انجام می‌شود. 

ذبیحی با بیان اینکه در صورتی که اراده ای برای انجام عملیات عمرانی و احداث معبر ۲۰ متری الزهرا وجود داشته باشد، این امر  با دستور دادستان محترم فردیس، به  راحتی قابل اجراست؛ خاطر نشان کرد: رهاسازی این معبر  می تواند ضمن رفع مشکل ۳۰ ساله ساکنان این خیابان، به باز شدن قفل  ترافیکی خیابان اهری کمک کند.

با توجه به شروع بارش‌ها و مشکلات عدیده ساکنان این محل، امیدواریم با ورود دادستان محترم عمومی و انقلاب فردیس به این  موضوع، پس از حدود ۳۰ سال، این معبر احداث شود که خوشبختانه در این خصوص قول مساعدت از سوی دادستان محترم، داده شد.

انتهای پیام/ج.م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول