اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

پرداخت ۹۰ درصد از مطالبات ایثارگران کشور

معاون رئیس جمهور گفت: مجموع مطالبات ایثارگران بیش از ۸۳ هزار میلیارد ریال بوده که بیش از ۹۰ درصد پرداخت شده است.

پرداخت ۹۰ درصد از مطالبات ایثارگران کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سعید اوحدی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: خانواده شهدا در جامعه جایگاه والایی داشته و باید همواره مورد تکریم قرار گیرند در حالی که رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز خدمت به آنها است.

وی بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته سنوات و حقوق خانواده‌های شهدا تا پایان سال ۹۸ تسویه شده در حالی که ۷۸ هزار میلیارد ریال از مطالبات ایثارگران نیز طی ۵ ماه گذشته پرداخت شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ۱۶ هزار میلیارد ریال از بدهی بنیاد شهید به دانشگاه آزاد پرداخت شد، تصریح کرد: تامین مسکن یکی از خواسته‌های مهم جامعه ایثارگران بوده که بنیاد شهید با همکاری دستگاه‌های مربوطه در حال پیگیری و ایجاد ظرفیت به منظور حل این مشکل است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: مجموع مطالبات ایثارگران بیش از ۸۳ هزار میلیارد ریال بوده که بیش از ۹۰ درصد پرداخت شده است.

اوحدی با بیان اینکه تفاهم‌نامه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی منعقد خواهد شد، گفت: علیرغم کمبود بودجه اما رئیس‌جمهور دستور ویژه برای پرداخت مطالبات این حوزه صادر کردند که خوشبختانه امسال بخش عمده‌ای از این مطالبات پرداخت شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز این در دیدار با اشاره به اینکه خانواده‌های شهدا یادگاران دفاع مقدس هستند، اظهار کرد: حفظ جایگاه خانواده شهدا و ایثارگران باید در اولویت مردم و مسئولان بوده چراکه آنها در تداوم نظام و انقلاب نقش بسزایی داشته‌اند.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی بیان کرد: این قشر عزت ملت ایران بوده و در راستای تکریم آنها باید توجه جدی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: صبر و استقامت خانواده شهدا و ایثارگران باید برای نسل جوان کشور تبیین شده و حمایت از آنها تنها در حمایت مالی خلاصه نشود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که مشکلات اقتصادی از یک سو و توطئه‌های فرهنگی دشمنان از سویی دیگر در پی ضربه به نظام هستند، باید از نقش خانواده شهدا و ایثارگران و بیان جان‌فشانی‌های آنها بهره‌گیری صورت گیرد.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: خانواده شهدا باید در راستای تقویت عرصه‌های عفاف و حجاب، حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب و پیروی از رهبری به عنوان الگو در جامعه معرفی شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول