اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس خواستار حمایت دولت از مشاغل آسیب دیده از کرونا شد

نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای خواستار حمایت از اصناف و مشاغل آسیب دیده از کرونا شدند.

مجلس خواستار حمایت دولت از مشاغل آسیب دیده از کرونا شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی کریمی فیروزجایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۱۸۳ نفر از نمایندگان در حمایت از اصناف و مشاغل آسیب دیده از کرونا را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

امروزه در شرایط خاص ناشی از همه گیری ویروس منحوس کرونا قرار گرفته ایم و مردم شریف و همیشه در صحنه و حامی انقلاب و نظام مقدس در تنگنا قرار گرفته اند، لازم است همه مسئولان در قوه سه گانه در رفع مشکلات و جبران آسیب ها تمام قد برخیزند.

در این بین خانواده اصناف که با وجود پوشش ۳ میلیون واحد صنفی ۱۷ درصد اقتصاد ملی را برعهده دارند، در رنج و خسارت سنگینی قرار گرفته اند و این در حالی است که این بخش از جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بی بدیل ایفا کرده و بعد از پیروزی انقلاب نیز همواره حامی و همراه حاکمیت بوده و در دوران دفاع مقدس نیز با تقدیم بیش از ۱۰ هزار شهید مشارکت داشته است و امروز در شرایط ناشی از همه گیری بیماری کرونا، انتظار است که بخش دولتی در کمک به این فعالان عرصه اقتصاد بشتابند، اما با کمال تاسف می بینیم که دولت بدون توجه به ملزومات تصمیم گیری برای اصناف در شرایط کرونا و بدون اقدام جبران درآمدهای کاهش یافته این بخش و بدون پیش بینی تهدیدات معیشتی برای آنها، تنها به تعطیلی واحدهای صنفی می اندیشد در حالی که مدیران و کارکنان دولتی در اوقات تعطیلی حقوق و مزایای قبل خود را همچنان دریافت می کنند.

ملت شریف ایران؛

ما نمایندگان ملت با امضای این بیانیه ضمن قبول ضرورت های تبع زنجیره انتشار ویروس منحوس کرونا و تذکر به دولت و بخش های تصمیم گیر در این شرایط با توجه به اینکه پایین آمدن قدرت خرید مردم منجر به کاهش درآمد اصناف شده و نظام صنفی کشور متکی به درآمد روزانه بوده و اندوخته و پس انداز ندارند، تاکید می کنیم که دولت باید با استفاده از اختیارات پیش بینی شده در قوانین، اقدامات زیر را به عمل آورد تا خسارات ناشی از رکود فعالیت یا  تعطیلی اجباری آنها قابل تحمل شود.

۱- حوزه مالیاتی با استفاده از اختیاراتی که قانونگذار در قانون مالیات های مستقیم پیش بینی نموده و در صورت نیاز با اخذ مصوبه هیات وزیران نسبت به تعدیل مالیات آن دسته از اصناف که آسیب دیده اند، متناسب با کاهش درآمد این بخش اقدام نماید.

۲- دولت نسبت به اعطای تسهیلات ارزان قیمت و قرض الحسنه یکساله به اصناف آسیب دیده اقدام فوری به عمل آورد.

۳- روسای اتاق های متولی بخش خصوصی و تعاونی اتاق اصناف ایران، اتاق تعاون، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی با حق رأی در کلیه جلسات ستاد مقابله با کرونا شرکت نمایند.

۴- حمایت های بیمه ای و تامین کالای اساسی کارگران روزمزد و امثال آنها که فاقد حمایت های سازمان های معقول هستند.

۵- بخشش جرایم ناشی از تاخیر در بازپرداخت تسهیلات در اولویت قرار گیرد.

۶- نسبت به امهال تسهیلات دریافتی از بانک ها اقدام گردد.

۷- کمک و جبران خسارات توسط دولت محترم انجام گیرد.

۸- حمایت های تامین اجتماعی از آسیب دیدگان توسط نهادهای ذیربط به عمل آید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول