اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«آنروا» درباره فاجعه انسانی در نوار غزه هشدار داد

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی ضمن اشاره به «وخیم‌ترین بحران مالی» که با آن روبه‌رو است، هشدار داد این بحران می‌تواند منجر به فاجعه انسانی در نوار غزه و ناامنی در لبنان شود.

«آنروا» درباره فاجعه انسانی در نوار غزه هشدار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل (آنروا) اعلام کرد که با بدترین بحران مالی خود در تاریخ این سازمان مواجه است.

«فیلیپ لازارینی» مدیر این نهاد زیرمجموعه‌ای سازمان ملل در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه، ضمن هشدار درباره بحران مالی که این سازمان در پی قطع کمک‌های آمریکا با آن مواجه شده، گفت اگر این وضع ادامه پیدا کند، شاهد «فاجعه» انسانی در نوار غزه و ناامنی در مناطق مرزی لبنان خواهند بود.

به نوشته وبگاه «تایمزاسرائیل» به نقل از این مصاحبه، لازارینی توضیح داد: «به نفع هیچکسی نیست که شاهد بسته شدن ناگهانی مدارس و قطع خدمات درمانی [در غزه] باشیم، آنهم در زمانی که مردم از همه‌گیری [کووید۱۹] آسیب دیده‌اند».

وی در ادامه با اشاره به جمعیت سیزده هزار نفری فلسطینی‌هایی که برای این سازمان در غزه کار می‌کنند، تصریح کرد: «این فاجعه‌ای کامل خواهد بود... این جمعیت کاملا به کمک‌های بین‌المللی وابسته است».

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی که در سال ۱۹۴۹ تاسیس شد، مدارس و درمانگاه‌هایی را برای ارائه خدمات و رساندن کمک‌های بشردوستانه به حدود ۵.۷ میلیون فلسطینی، اداره می‌کند.

لازارینی هفته پیش نیز گفته بود این آژانس در حال حاضر با چیزی حدود ۱۰۰ میلیون پوند بودجه در سال و ۳۰ هزار پرسنلی که برای آن کار می‌کنند، همواره در آستانه مواجهه با کسری بودجه است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول