اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کشف عتیقه‌های دوران هخامنشی در دالاهو/ ۲ نفر دستگیر شدند

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه، از کشف محموله عتیقه دوران هخامنشی به ارزش بیش از 50 میلیارد ریال و دستگیری دو نفر در شهرستان دالاهو خبر داد.

کشف عتیقه‌های دوران هخامنشی در دالاهو/ ۲ نفر دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار علی‌اکبر جاویدان امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: در پی اقدامات اطلاعاتی و با ردزنی‌های گسترده سرنخ‌هایی از قاچاق محموله عتیقه‌های باستانی در شهرستان دالاهو به دست آمد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، دستورات لازم برای بررسی این پرونده صادر و پلیس امنیت اقتصادی به طور ضربتی وارد عمل شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پلیس در این رابطه ۲ نفر سودجو را که در زمینه قاچاق اشیاء عتیقه فعالیت داشتند، شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از واحد صنفی آن‌ها پنج قطعه عتیقه دارای ارزش فرهنگی و تاریخی مربوط به دوره هخامنشیان و سلوکیان را کشف کرد.

جاویدان اظهار داشت: اشیاء عتیقه کشف شده، شامل ۲ عدد گوشواره طلا، ۲ عدد پیکرک کوچک به نقش فرشته بالدار و یک لوح طلا است.

وی در پایان با بیان اینکه براساس اعلام نظر اولیه کارشناسان میراث فرهنگی ارزش ریالی اشیاء عتیقه کشف شده بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: ۲ متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول