اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تعطیلی‌ها یک روز درمیان باشد تا جلوی مسافرت‌ها گرفته شود

استاندار اصفهان گفت: نگران دو هفته تعطیلی در تهران و سفر به شهرستان‌ها هستیم، از این رو درخواست می‌کنیم که برای شهرهای قرمز طوری برنامه‌ریزی شود که یک روز در میان تعطیل باشند تا جلوی مسافرت‌ها گرفته شود.

تعطیلی‌ها یک روز درمیان باشد تا جلوی مسافرت‌ها گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس رضایی صبح امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان اصفهان با حضور سعید نمکی ضمن تقدیر از اقدامات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کادر درمان کشور و استان اصفهان اظهار داشت: مردم فهیم استان اصفهان، هیچگاه زحمات کادر درمان را فراموش نمی‌کنند؛ در مقاطع مختلف نیروهای سپاهیان، روحانیون، ارتش، امام جمعه اصفهان و ... تلاش کردند و اقداماتی برای مبارزه با کرونا داشتند.

استاندار اصفهان گفت: واحدهایی مانند فولاد مبارکه و ذوب‌آهن، پالایشگاه و گیتی پسند حتی یک فوتی کرونا هم به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشته‌اند، همه این گونه تصمیمات اتخاذ شده برای کاشان هم بوده است؛ از تصویب محدودیت‌های هوشمند تشکر می‌کنیم و نگرانیم که اگر در کنار محدودیت‌های هوشمند قرنطینه هم هوشمند نشود، مشکل پیش آید هم‌چنین اگر مراکز کوچک به کمک نیامده و اضافه نشوند نیز مشکلاتی پدید می‌آید.

وی افزود: باید مراکز غربالگری را افزایش دهیم، به شدت نگران حاشیه شهرها هستیم؛ در وزرات کشور امنیت معیشت، سلامت و ... را همه با هم داریم اما در شرایط فعلی کشور، مسأله اصلی سلامت مردم است.

نگرانی استاندار ایمنولوژیست از مشکلات سر راه تولید واکسن

رضایی تصریح کرد: به عنوان یک ایمنولوژیست نگران به تأخیر افتادن و دیگر مشکلات بر سر راه تولید واکسن هستم؛ ۹ کمیته کاری تشکیل دادیم، ۵۷ جلسه استانی و بیش از ۶ هزار مصوبه داشتیم و کمیته نظارت اخیرا فعال‌تر شده و کمیته عملیات روانی نیز مشغول فعالیت است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: تسهیلات سرمایه در گردش تولیدکننده تجهیزات پزشکی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که در نهایت هیچ بهانه‌ای برای این قسمت‌ها باقی نمانده است.

وی مطرح کرد: بیشترین آسیب را از نظر گردشگری در میان استان‌های کشور دیدیم اما اقدامات زیادی را در جهت بهبود شرایط انجام دادیم و طرحی را با همکاری استان‌های یزد و فارس با عنوان گردشگری ایمن طراحی کردیم که جا دارد همه به این طرح کمک کنند.

رضایی بیان داشت: اولین استانی بودیم که اقدام به تولید ماسک کردیم و تولید ماسک را به ۶ میلیون عدد رساندیم تا جایی که برخی تولیدکنندگان ما درخواست صادرات ماسک دارند؛ اولین استانی بودیم که تولید الکل داشتیم که از ۱۰ هزار به ۲۰ هزار تولید رسیدیم، کیت تشخیص نیز در دانشگاه صنعتی اصفهان ساخته شد.

در تامین اکسیژن به دیگر استان‌ها کمک کردیم

استاندار اصفهان ادامه داد: تسهیلات به کادر درمان و آموزش و پرورش داده‌ایم، بیش از ۲ میلیون بسته معیشتی نیز در استان توزیع شد و حتی در تأمین اکسیژن به دیگر استان‌ها کمک کردیم.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان در این دوران درخشیدند و حتی هنگامی که برخی درخواست ماسک داشتند، ما ماشین تولید ماسک راه‌اندازی و به آن‌ها ارائه کردیم؛ شرکت‌های تجهیزات پزشکی بسیار خوب کار کردند به طوری که بازار اشباع شده است.

رضایی تصریح کرد: اولین استانی بودیم که دوربین غیرتجاری تب‌سنج در فرودگاه ساختیم و می‌توانیم این دوربین‌ها را به هر بخشی که نیاز دارد بدهیم؛ در استان ظرفیت تولید ۳۵ دوربین در روز را داریم و هیچ مشکلی هم برای تولید ماسک و مواد ضدعفونی نداریم. 

استاندار اصفهان ادامه داد: یک سامانه رهیاب نیز داشتیم که برای تنطیم بازار بسیار مفید است که مورد استقبال قرار نگرفت؛ اولین استانی بودیم که به رصد و نظارت سازماندهی شده پرداختیم و در بخش حمل و نقل هم اقدامات خوبی انجام شد.

تعطیلی‌ها یک روز درمیان باشد تا جلوی مسافرت‌ها گرفته شود

وی افزود: برگزاری هر گونه مراسم در استان ممنوع است و پارک‌ها را بستیم اما نگران دو هفته تعطیلی در تهران و سفر به شهرستان‌ها هستیم، از این رو درخواست می‌کنیم که برای شهرهای قرمز طوری برنامه‌ریزی شود که یک روز در میان تعطیل باشند تا جلوی مسافرت‌ها گرفته شود؛ همچنین بیش از هزار مغازه پلمب شده و ۸ هزار و ۲۰۰ خودرو توسط پلیس برگشت داده شده است.

رضایی خاطر نشان کرد: مردم فهیم اصفهان همکاری خوبی با ما دارند اما مشکلات فراوانی داریم؛ در استان و  شهر اصفهان کمبود تخت‌های بیمارستانی داریم و از شما خواهشمندیم که اصفهان را برخوردار نبینید؛ کمبود تخت و دستگاه و نیروی درمانی داریم باید به این استان توجه بیشتری کنید. 

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصناف هم اعتراضات و مشکلاتی داشتند که باید پیوست اجتماعی و فرهنگی تهیه شود تا مردم همکاری بیشتری داشته باشند، گفت: همچنین از یک سو نگران قطعی آب هستیم و کمبود آب هم داریم؛ از سوی دیگر آلود‌ه‌ترین شهر کشور اصفهان است به همین جهت درخواست می‌کنم به عنوان آلوده‌ترین استان کشور هر وقت اجازه استفاده از مازوت داده می‌شود اصفهان را استثنا کنید.

وی در پایان بیان داشت: شادابی مردم در سلامت آن‌ها تاثیرگذار است وقتی رودخانه خشک می‌شود، مردم مشکل پیدا می‌کنند، از طرفی تالاب گاوخونی اگر دچار مشکل شود، ریزگردهایش استان‌های مجاور را هم به خطر می‌اندازد.

دادستان اصفهان: به طب سنتی اهمیت بیشتری دهید

علی اصفهانی نیز در این جلسه اظهار کرد: از وزیر بهداشت درخواست داریم که به طب سنتی اهمیت بیشتری بدهید و از این فرصت به خوبی استفاده شود.

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان گفت: برای ما محرز است که تعارض بین معیشت و سلامتی مردم است اولویت سلامت است اما باید به معیشت فکر کرد زیرا بسیاری از کسبه اجاره می‌دهند و باید فکری به حال معیشت آن ها کرد.

شیب ملایم در اصفهان همه را خسته کرده است

طاهره چنگیز نیز در این جلسه اظهار داشت: ۲۷۶ هزار تست تا به حال انجام شده از ابتدا تمام تست‌های بخش خصوصی هم در گزارش ها حساب شده ۴۳ درصد مثبت شده و تعداد فوتی‌های مثبت ۳۰۹۰ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: نسبت فوت به بستری در موارد مثبت ۱۷ درصد بوده که در بیمارستان‌های خصوصی هم تمام موارد مثبت اطلاع داده می‌شد.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار نمونه در هفته داریم، گفت: اگر تست‌های سریع اضافه شود کار تسریع خواهد یافت؛ موارد مثبت سرپایی هم بیشتر شده است و نسبت تست‌های مثبت از شهریور به بعد بیش از پنجاه درصد رسیده است.

چنگیز تصریح کرد: موارد فوت تست مثبت نیز افزایش داشته و بیشترین مورد ۲۱۷ فوت در هفته بوده است؛ در تعداد موارد بستری نیز بین ۲۱۰۰ و ۲۰۰۰ در نوسان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح کرد: چیزی که همه را خسته کرده این شیب ملایم بیماری است یعنی مانند دیگر استان‌ها پیک و فاصله بین آن نداشتیم که موجب خستگی کادر درمان شده است.

وی بیان داشت: شهرستان فلاورجان پیک تندی داشت، سمیرم مقداری کنترل شده، نایین افزایش داشته، نطنز علی رغم جمعیت کم مجددا رو به افزایش، اردستان به دلیل میانگین سنی بالا نگران فوتی هستیم، فریدن افت و خیز داشته اما فعلا آرام است، برخوار بیمارستان ندارد اما در دیگر شهرستان‌ها هستند، شهرضا اوج بسیار بلندی داشتی که هنوز هم درگیر آن هستیم. 

چنگیز ادامه داد: روند مبتلایان به بیماری در خمینی‌شهر بعد از یک پیک خیلی بلند کاهش داشت اما دوباره افزایش داشته به حدی که اکنون بیش از ۱۴۰ بیمار بستری در خمینی‌شهر داریم؛ فریدونشهر نسبتا آرام و چادگان روند افزایشی ملایم و بوئین موارد محدودی دار.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه کمیته نظارت بر اجرای پروتکل‌ها که مصوبه ستاد ملی بود نیز تشکیل شده، گفت: اقدام مهم دیگر این است که دانش‌آموزان مثبت کرونا هفته به هفته بررسی می‌شود و کادر مدارس نیز بررسی می‌شوند مرتبا در اختیار مدیران مدارس قرار می‌گیرد تا آموزش حضوری را در صورت وجود تعطیل کنند.

آمار بیماران بدحال از اسفند هم بیشتر شده است

علیرضا مروجی نیز در جلسه اظهار داشت: در منطقه کاشان و آران و بیدگل ۲۰۶۵۷ مورد شناسایی شده که به نسبت جمعیت منطقه وسعت بیماری مشخص است؛ ۸۷۱۳ از این موارد مثبت و کرونا قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ادامه داد: شاخص بروز بستری در صد هزار نفر در کشور در هفته سی و پنج اپیدمی ۱۷ بوده اما در منطقه کاشان در آخرین هفته همین عدد ۶۴ است که چند برابر این تعداد را در منازل و یا کمون داریم.

وی با بیان اینکه از نظر نمونه‌گیری تا این لحظه از ۱۲ هزار ۵۱۹ نمونه نزدیک پنج هزار نتیجه مثبت داشته است، افزود: دو مرکز غربالگری دیگر هم اضافه خواهد شد؛ دستگاه‌های پی سی آر هم دو برابر می‌شود و از ظرفیت بخش خصوصی استفاده خواهد شد.

مروجی عنوان کرد: ظرفیت تمام بیمارستان‌ها تکمیل است، سالن ورزشی را با هشتاد تخت آماده کردیم و تمامی امکانات تهیه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در آمار شهریور به مهر روند بسیار افزایشی بود؛ از نظر جنسیت هم بیشتر مردها بیمار هستند اما انتقال بیشتر خانوادگی است و درصدها نزدیک شده است.

وی بیان داشت: آمار بیمار زیر پنج سال یک درصد بوده و بیشتر افراد در رده ۱۸ تا ۵۹ سال هستند، البته در رده سنی بالای شصت سال هم جمعیت زیادی داریم.

مروجی گفت: هرچند در اسفندماه بیمار بدحال زیاد داشتیم اما امروز بسیار بیشتر هستند؛ در تعداد فوتی‌ها روند ملایم است، در آبان با اینکه بیماران بدحال دوبرابر اسفند هستند اما درصد فوتی‌ها کمتر از اسفند است که نشان‌دهنده تلاش کادر درمان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار کرد: ۸۳ درصد فوتی‌ها با تست کرونای مثبت هستند، میانگین سن فوتی‌ها ۷۱ سال است و فقط یک مورد فوت زیر ۵ سال داشتیم که بیماری زمینه‌ای داشت، زیر دوماهه و از اتباع هم بود.

وی ابراز کرد: نمونه‌ها به سرعت در حال انجام است، ۴۳ درصد مثبت بوده است؛ همچنین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ۵۷ درصد افزایش یافته و به ۷۱ درصد رسیده است اما همان ۲۹ درصد موجب نگرانی است، در کاشان طی ارزیابی میدانی که انجام دادیم، کمترین رعایت را در نانوایی‌ها داشتیم، پیشخوان‌های دولت هم از این نظر مشکل دارد که چندین مورد پلمب شده است.

مروجی خاطرنشان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی در وسایل حمل و نقل عمومی به هیچ عنوان رعایت نمی‌شود، از سوی دیگر از تعدادی از صنایع که به خوبی پروتکل‌ها رعایت میشد تقدیر کردیم.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ ک۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول