اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

حضور معلمان در مدارس«جوکار» اجباری نبود/ حرفی از کسر حقوق زده نشد

مدیر آموزش و پرورش جوکار با بیان اینکه برای حضور معلمان در مدارس اجباری نداریم گفت: از آن جا که ۱۰ تا ۱۵ نفر از همکاران ما مشکلاتی را در برنامه شاد داشتند از آنها خواستیم در دوره ضمن خدمت یک ساعته، شیوه آموزش با برنامه شاد را فرا بگیرند.

حضور معلمان در مدارس«جوکار» اجباری نبود/ حرفی از کسر حقوق زده نشد

علیرضا امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر در پاسخ به چرایی برگزاری جلسه حضوری برای معلمان بخش جوکار اظهار کرد: مجموعه آموزش و پرورش با توجه به وضعیت جامعه و اعلام محدودیت‌ها در برنامه‌ها و تشکیل کلاس‌ها طبق پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه در این زمینه هیچ اجباری برای حضور معلمان در مدارس وجود ندارد و کلاس‌ها‌ به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود گفت: تمام برنامه‌ها و فعالیت‌ها از ابتدای شروع سال تحصیلی از ۱۵ شهریورماه در برنامه شاد دنبال شده و معلمان در این پیام‌رسان مشغول تدریس هستند.

مدیر آموزش و پرورش جوکار با بیان اینکه در بخش جوکار ۸ هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند و همکاران ما در مدارس مختلف به صورت غیر حضوری مشغول علم‌آموزی به دانش‌آموزان هستند.

وی گفت: از آن جا که ۱۰ تا ۱۵ نفر از همکاران ما مشکلاتی را در برنامه شاد داشتند و نمی‌توانستند فعالیت‌های خود را در این شبکه انجام دهند از آنها خواستیم در دوره ضمن خدمت یک ساعته در آموزش و پرورش حضور یابند و شیوه آموزش با برنامه شاد را از طریق کارشناسان اداره فرا بگیرند.

امیدی اظهار کرد: این دوره برای همکاران در گروه پنج نفره و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و برای حضور معلمان نیز هیچ اجباری در کار نبود.

وی در پاسخ به اینکه برخی معلمان عنوان کردند در صورت عدم حضور با کسری حقوق مواجه می‌شدند اظهار کرد: هدف ما آموزش و رفع مشکل این معلمان بوده و هیچ حرفی درباره اینکه اگر کسی در مدارس حضور نداشته باشد نسبت به کاهش مزایای او اقدام خواهد شد به میان نیامده است.

مدیر آموزش و پرورش جوکار گفت: با توجه به اینکه در برخی روستاهای دورافتاده مشکل آنتن‌دهی اینترنت مشهود بوده و یا برخی از دانش‌آموزان به گوشی هوشمند دسترسی ندارند، طبق مصوبه وزارت قرار شد معلمان هفته‌ای یک روز برای مدارسی که چند پایه دارند یک روز را برای هر پایه کلاس حضوری به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌ها برگزار کنند که در بخش جوکار نیز با این مشکل مواجهیم.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل تأمین گوشی هوشمند، با کمک خیران برای تعدادی از دانش‌آموزان گوشی تهیه شده است گفت: اسامی دانش‌آموزان نیازمند را به استان اعلام کرده‌ایم و با کمیته امداد نیز رایزنی‌ها ادامه دارد تا با کمک خیران، این افراد نیز از برنامه فضای مجازی بهره‌مند شوند.

امیدی با  بیان اینکه دانش‌آموزانی که گوشی ندارند در حال حاضر از طریق تلویزیون برنامه‌ها را دنبال می‌کنند گفت: امیدواریم هر چه سریعتر شاهد ریشه‌کنی کرونا و بازگشایی مدارس برای بهره گیری علم از طریق حضوری برای همه دانش‌آموزان باشیم.

انتهای پیام/89013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول