اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

بازی ابزاری برای تربیت است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بازی ابزاری برای تربیت است، گفت: بازی تاثیر زیادی بر روح و روان دانش‌آموز دارد و در شرایط کنونی می‌تواند نقش اول را برای پر کردن خلأهای تربیتی در فضای آموزشی کشور ایفا کند.

بازی ابزاری برای تربیت است

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح «مدرسه بازی سازان فردا»، اظهار کرد: باید از وزیر آموزش و پرورش تشکر کرد چراکه راه‌اندازی شبکه شاد یک کار ماندگار است که از سوی او شکل گرفته است و تهدید کرونا را در بحث آموزش به یک فرصت تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است، گفت: بازی‌های رایانه‌ای از منظرهای ارتباط با تکنولوژی با علم دنیا و جذابی برای بچه‌ها همچنین نقش خود در تربیت موثر است لذا امروز به این موصوع مانند یک بازی صرف دیده نمی‌شود بلکه بازی ابزاری برای تربیت است.

کاظمی با تأکید بر اینکه علاقه دانش‌آموزان و کودکان به بازی مهم است و هیچ چیز برای یک کودک بهتر از بازی نیست، افزود: بازی تاثیر زیادی بر روح و روان دانش‌آموز دارد اکنون که شرایط باعث شده بسیاری از فعالیت‌های گروهی و حضوری وجود نداشته باشد. این بازی‌ها می‌توانند نقش اول را برای پر کردن خلاهای تربیتی در فضای آموزشی کشور ایفا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: هدف مدرسه بازی سازان فردا، ارتقای دانش و سواد رسانه ای دانش‌آموزان با استفاده از بازی‌های رایانه ای و مصرف درست از آنان، تولید و کشف استعدادها و تربیت نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت بازی‌های رایانه ای در آموزش و تربیت دانش‌آموزان با رویکرد عدالت بخشی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول