اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از افتتاح 400 پروژه آبرسانی تا گازرسانی به 95 درصد از روستاهای کشور

افتتاح سالن ورزشی چند منظوره روستای اتو شهرستان سوادکوه در حالی انجام شد که سردار محمد زهرایی مسؤول سازمان بسیج سازندگی از افتتاح 400 پروژه آبرسانی خبر داد و معاون رئیس جمهور نیز عنوان کرد؛ 95 درصد روستاها از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

از افتتاح 400 پروژه آبرسانی تا  گازرسانی به 95  درصد از روستاهای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری،سردار محمد زهرایی مسؤول سازمان بسیج سازندگی کشور امروز در  آیین افتتاح سالن ورزشی چند منظوره روستای اتو شهرستان سوادکوه اظهار کرد: امروز در جنگ تمدن‌ها بین تمدن نوین اسلامی و تمدن پوشالی غرب، هم‌گرایی و هم‌افزایی بین نهادهای انقلابی و دستگاه‌های اجرایی به‌صورت مردم محور با استفاده از توان حداکثری و همه ظرفیت‌ها یک مزیت برای انقلاب اسلامی است.

*۱۰ افتتاحیه در ۲۰ روز در هفته بسیج

وی تاکید کرد: آیین افتتاح این سالن ورزشی فقط انجام تشریفات نیست بلکه به‌عنوان یک ماموریت که در بسیج و سپاه تعریف شده تعریف با هدف جنگ با محرومیت و فقر تعریف می‌شود، ۱۰ عنوان افتتاح را در هفته بسبج داریم در طول ۲۰ روز اتفاق می‌افتد، هر دو روز یک افتتاح با موضوعی خاص.

 

زهرایی با بیان اینکه افتتاح ۴۰۰ پروژه آبرسانی در کشور را دادیم، گفت: این مراسم در استان سمنان با بیشترین فعالیت در حوزه آب، تجهیز ۳۶ روستا از  ۳۷ پروژه برگزار شد.

وی افزود: استان مازندران ۳۶ عنوان پروژه عمرانی و ۱۹۵ پروژه محرومیت‌زدایی در حوزه مختلف دارد امیدواریم خیر و برکت این پروژه‌ها  نصیب مردم به‌خصوص مستضعفین و مناطق روستای و حاشیه شهر شود.

محمد امید معاون توسعه روستایی رئیس جمهور نیز گفت:  تعامل خوبی در ارائه پروژه‌ها با سازمان بسیج سازندگی در کشور برقرار است. 

*گازرسانی ۹۵ درصد از روستاهای کشور

وی افزود: دولت نگاه ویژه‌های به روستاها و مناطق دورافتاده دارد در این راستا اقدامات خوبی انجام داده است؛ به‌طوری که موفق شدیم  حدود ۹۵ درصد از روستاهای کشور را به نعمت گاز مجهز کنیم، همچنین حدود ۹۸ درصد از روستاها به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند، در بحث آب‌رسانی ۸۰ درصد از روستاها از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

امید تصریح کرد: خرسندیم که امروز با افتخار در مقابل تحریم‌های ناجوانمردانه اعمال شده ایستادیم، دولت تصمیم دارد در بخش گاز و آی تی در حوزه روستایی، بهره‌مندی را تا قبل از پایان این دوره به ۱۰۰ درصد برساند.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از سال ۹۷ طرح اشتغال روستایی در کشور رقم خورد در این خصوص حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان را دولت از صندوق توسعه ملی در جهت اشتغال روستاییان کمک گرفت امروز ۱۴ هزار میلیارد ار منابع مصرف شده اشتغال خوبی در کشور ایجاد کرده است.

*کاهش ۲/۴ درصدی نرخ اشتغال روستاییان

این مسؤول اعلام کرد: در ادامه طرح اشتغال روستاییان تا به الان نزدیک با ۲/۴ درصد نزخ بیکاری روستایی را کاهش پیدا کرده، سهم اشتغال روستاییان  در سبد اشتغالی روستایی کشور هم از ۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

*اشتغال ۲۰۰ هزار روستایی

وی تاکید کرد: در بحث اشتغال روستاییان با موافقت مقام رهبری یک و نیم ملیارد دلار از صندوق توسعه ملی مختص اشتغال جذب شده و در سطح کشور ۲۰۰ هزار اشتغال و ۸۰ هزار واحد اشتغال‌زایی راه‌اندازی شد‌، با نگاه ویژه مقام رهبری قطع به یقین این منابع باز هم در اختیار دولت قرار خواهد گرفت، امیدواریم سالی نزدیک به ۳ هزار میلبارد تومن بازگشت منابع را داشته باشیم.

امید اضافه کرد: افتتاح این سالن امروز نشان از اجرای یک کار زیبا و بی‌نقص دارد که با استاندارد ساخته شده است، به مجموعه بسیج سازندگی خداقوت می‌گوییم و امیدواریم بر اهالی منطقه مبارک باشد.

*اجرای هزار و ۲۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی 

سپس‌محمد مهدی اقبال‌پور مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا با اشاره به پیش رو بودن هفته بسیح بسبج سازندگی، بیان کرد: استان مازندران حدود ۲ هزار و ۵۵۰ پروژه اجرایی در سال ۹۹ دارد که هزار و ۲۵۰ پروژه‌های محروم بوده و کار در کنار دستگاه‌های اجرایی با هدف کاهش محرومیت صورت می‌گیرد.

وی افزود: هزینه ساخت پروژه سالن ورزشی در سوادکوه با مساحت جانبی حدود ۹۵۰ متر،  یک و نیم میلیارد تومان بوده است که ساختش با تجهیزات کامل حدود سه سال   به طول انجامید.

*بسیج سازندگی پای کار 

در ادامه مهدی رازجویان معاون عمرانی استانداری خاطرنشان کرد: در حوزه ورزشی 
این کوچکترین پروژه بسیج سازندگی در استان است، بسیج سازندگی در ساخت سالن ورزشی بزرگی در رامسر و ساری مشارکت داشته است.
   
وی افزود: هر جایی که ما به مشکل نقدینگی و توان مهندسی برخورد می‌کنیم دوستانمان در بسیج سازندگی پای کار هستند و با کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری را داریم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول