اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اتصال پارک فناوری پردیس به سایت ماهواره‌ای بومهن/ظرفیت مسیرهای ارتباطی در پارک به دو برابر افزایش پیدا کرد

مدیرکل نگهداری و تعمیرات پارک فناوری پردیس گفت: پارک فناوری پردیس در راستای بهبود امکانات ارتباطی در سطح مجموعه خود، به سایت ماهواره‌ای بومهن متصل شد؛ در نتیجه این پروژه ظرفیت مسیرهای ارتباطی در پارک ۲ برابر شده و قابلیت اطمینان دیتا در پارک افزایش یافته است.

اتصال پارک فناوری پردیس به سایت ماهواره‌ای بومهن/ظرفیت مسیرهای ارتباطی در پارک به دو برابر افزایش پیدا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، کمیل زندی مدیرکل نگهداری و تعمیرات پارک فناوری پردیس با بیان اینکه این مجموعه به سایت ماهواره‌ای بومهن در بستر فیبر نوری متصل شد، اظهار کرد: این سایت یکی از سه مرکز اصلی تبادل سیگنال‌های ارتباطی کشور است و برقرار شدن این مسیر ارتباطی، برای شرکت‌های عضو پارک و شرکت‌هایی که قرار است در آینده به مجموعه پارک اضافه شوند بسیار مفید خواهد بود.

وی در مورد علت انجام این پروژه گفت: پارک فناوری پردیس در منطقه کوهستانی قرار گرفته و این وضعیت جغرافیایی، پیشرفت زیرساخت ارتباطی را کند کرده است. در این حال با توجه به تلاش‌های زیادی که برای بهبود فضای ارتباطی پارک انجام شده، به پیشرفت‌های خوبی در این زمینه دست یافتیم. حتی می‌توان گفت در حال حاضر هیچ محدودیتی در این حوزه داخل پارک وجود ندارد.

مدیرکل نگهداری و تعمیرات پارک فناوری پردیس در ادامه بیان کرد: رشد فناوری‌های نوین ارتباطی به قدری سریع است که هیچکس نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. برای پیشرفت تنها راه چاره این است که خود را با رشد پرشتاب تحولات در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات منطبق سازیم و با رفع کردن معایب آن، پارک را از مزایایش بهره‌مند سازیم.

زندی ابراز کرد: تأمین و مدیریت بستر اصلی ارتباطات کشور بر عهده شرکت ارتباط زیرساخت است. اتصال پارک به زیرساخت در واقع ارتباط با هر نقطه دلخواه در داخل و حتی خارج از کشور است. علاوه بر آن، با این اقدام زمینه فعالیت تمام شرکت‌های fcp در داخل مجموعه فراهم شد.

وی با اشاره به مزیت‌های اتصال به سایت بومهن عنوان کرد: با عملیاتی شدن این پروژه، احتمال ایجاد بازار انحصاری در این زمینه به نفع شرکتی خاص تقریبا به صفر رسید. به عبارت دیگر فضای رقابتی شکل گرفت که در نتیجه آن جلوی افزایش بهای پرداختی در ازای خدمات ارایه شده در زمینه IT و ICT گرفته شد.

مدیرکل نگهداری و تعمیرات پارک فناوری پردیس ضمن اشاره به اینکه تاکنون در داخل مجموعه قطعی کابل فیبرنوری نداشته‌ایم و تمام قطعی‌ها در بیرون از مجموعه اتفاق افتاده است، ادامه داد: در واقع قابلیت اطمینان بسترهای ارتباطی پارک با فضای بیرون افزایش یافت. همچنین شرکت‌ها تقاضای افزایش ظرفیت مسیرهای ارتباطی در پارک را دارند که با اجرای این پروژه، ظرفیت مسیرهای ارتباطی ۲ برابر شد.

زندی خاطرنشان کرد: اقدامات الزامی قانون‌گذار برای استقرار شرکت‌های خدمات‌دهنده در پارک فراهم شده و در این زمینه فضای رقابتی شکل خواهد گرفت.

وی در مورد میزان هزینه‌های استفاده از این خدمات گفت: هزینه‌های استفاده از خدمات توسط سازمان تنظیم مقررات تعیین می‌شود. این هزینه بسته به نوع و سطح خدمات مقدار هزینه متغیر است.

مدیرکل نگهداری و تعمیرات پارک فناوری پردیس با بیان اینکه نظارت بر ارائه خدمات مخابراتی در پارک بر عهده اداره کل نهگداری و تعمیرات پارک است، ادامه داد: سعی کرده‌ایم که از تصدی‌گری در این حوزه پرهیز کنیم، اما به طور کامل روی فعالیت سرویس دهنده‌های داخل مجموعه نظارت داریم تا امکانات به نفع شرکت‌های بزرگ مصادره نشود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/د/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول