اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

دهقانکار: یارانه نمایشگاه کتاب مجازی را افزایش می‌دهیم

مدیر مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از آخرین مراحل اجرای نمایشگاه کتاب مجازی و تخصیص یارانه خبرداد.

دهقانکار: یارانه نمایشگاه کتاب مجازی را افزایش می‌دهیم

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ایوب دهقانکار مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و دبیر هفته کتاب، امروز سه‌شنبه ۲۷ آبان‌ماه در برنامه «در انتهای الوند» درباره نحوه برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: همان‌طور که قبلاً مجری نمایشگاه فیزیکی کتاب بوده‌ایم امسال نیز مؤسسه خانه کتاب و ادبیات تهران مجری نمایشگاه مجازی کتاب است. در حال حاضر در تلاش برای آماده کردن مقدمات و زیر ساخت‌ها هستیم که تقریباً آماده شده و ما امیدوارم تا آخر آذر شاهد برپایی نمایشگاه باشیم.

مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه هنوز زمان نمایشگاه مجازی کتاب مشخص نیست، بیان کرد: با توجه به اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد که از شنبه هفته آینده محدودیت‌هایی وجود دارد، ما همانطور که در نمایشگاه فیزیکی و حقیقی با دستگاه‌های مختلف و ناشران همکار هستیم در این نمایشگاه هم اینگونه است، چرا که نمونه حقیقی و مجازی نمایشگاه مشابه هم است و در بحث فروش کتاب باید با یک سری از دستگاه‌ها مثل بانک عامل برای رایانه‌ای که به دانشجویان و اساتید و هیأت علمی ارائه می‌کنیم در ارتباط باشیم، یا شرکت ملی پست ایران و ثبت احوال برای احراز هویت.

وی گفت: قرار است نمایشگاه بزرگ و جامع باشد، یعنی تمام فروشگاه‌ها و انتشارات غرفه‌های مجازی در غالب یک پلت فرم در سایت داشته باشند، همانند غرفه‌های فیزیکی در نمایشگاه‌های قبلی که تعامل مستقیم با مردم داشته باشند. به این شکل فرآیند خرید صورت می‌گیرد و یارانه به مشمولین تخصیص داده می‌شود و سپس از طریق پست ارسال خواهد شد.

به گفته دهقانکار، در مورد کتاب‌های خارجی نیز از آنجا که قرار بود نمایشگاه در اواخر فروردین ماه برگزار شود، در اسفند ماه تمام کتاب‌های خارجی وارد شده‌اند و جای نگرانی نیست. تلاش ما این است که در کنار این دسته آثار، کتاب‌های صوتی هم عرضه کنیم، گرچه نمایشگاه بیشتر برای کتاب‌های چاپی و فیزیکی است، اما حالا که بصورت مجازی برگزار می‌شود کتاب‌های صوتی را می‌توانیم عرضه کنیم.

دبیر هفته کتاب تصریح کرد: میزان تخصیص دقیق یارانه هنوز مشخص نیست، اما طی صحبتی که با دکتر جوادی معاون امور فرهنگی داشتیم، امیدواریم که شاهد افزایشی در میزان یارانه باشیم که البته بستگی به بودجه دارد. نکته‌ای که وجود دارد این است که هزینه‌ها به حداقل خواهد رسید تا به مقدار یارانه اضافه کنیم.

دهقانکار همچنین خاطر نشان کرد: معمولا در نمایشگاه فیزیکی تهران هزینه برپایی و یارانه برابر بود، اما قاعدتا نمایشگاه مجازی هزینه کمتری دارد و ما امیدواریم شرایط قانونی این اجازه را به ما بدهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول