اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ژاپن و استرالیا به توافق نظامی گسترده‌ای رسیدند

نخست‌وزیر ژاپن از حصول توافق گسترده نظامی با دولت استرالیا جهت تسهیل عملیات‌های مشترک و همچنین برگزاری رزمایش در خاک کشورهای خود خبر داد.

ژاپن و استرالیا به توافق نظامی گسترده‌ای رسیدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یوشیهیده سوگا» نخست‌وزیر ژاپن امروز (سه‌شنبه) گفت که با «اسکات موریسون» همتای استرالیایی خود به توافق بزرگی برای تقویت قرارداد نظامی دوجانبه رسیده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سوگا طی نشست خبری مشترک با موریسون در توکیو توضیح داد که این توافق انجام عملیات‌های نظامی مشترک توسط نیروهای دو کشور و همچنین برگزاری رزمایش‌ها و تمرینات نظامی در خاک دو طرف را تسهیل می‌کند.

قرارداد مذکور که «توافق دسترسی متقابل» نام‌گذاری شده، بعد از شش سال مذاکرات فشرده دو طرف حاصل گردیده و در واقع یک چارچوب قانونی است که به نظامیان ژاپن و استرالیا اجازه می‌دهد به راحتی به کشورهای همدیگر سفر کرده و در فعالیت‌های نظامی مشارکت داشته باشند.

رویترز، زمان‌بندی تقویت روابط نظامی بین ژاپن و استرالیا را - که هر دو جزو نزدیکترین متحدان آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه هستند - در واکنش به قدرت‌نمایی اخیر چین در منطقه توصیف کرد.

از سوی دیگر، حدود دو هفته پیش بود که نیروهای دریایی کشورهای ژاپن، استرالیا، آمریکا و هند رزمایش نظامی سالانه در مناطق بزرگی از اقیانوس هند و اقیانوس آرام آغاز کردند. (جزئیات بیشتر)

در همین حین، کشورهای ژاپن و استرالیا نیز هر کدام به نحوی با چین درگیر هستند، اولی بر سر مالکیت جزایر مورد مناقشه در دریای شرقی چین و دومی به دلیل تنش‌های دیپلماتیک با پکن به دلیل درخواست برای تحقیقات بین‌المللی درخصوص شیوع ویروس کرونا از ووهان.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول