اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف شده است

استاندار همدان بهترین قدردانی از کادر درمان را در رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم دانست و گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف شده است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیدسعید شاهرخی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کادر درمان با بیان اینکه که اعمال محدودیت‌ها برای سلامت مردم است، اظهار کرد: با اعمال محدودیتها از روز شنبه باید ورودی به بیمارستان ها به حداقل برسد تا کادر درمان نفسی بکشند.

وی با بیان اینکه در شهرها و شهرستان‌های قرمز از شنبه تمام مشاغل به جز مشاغل گروه یک همگی بلااستثنا تعطیل خواهند شد افزود: هیچ شهروندی در این شهرها حق خروج از شهر را ندارد و نیروی انتظامی در برابر متخلفان اعمال قانون خواهد کرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بعد از ساعت ۹ شب منع آمد و شد و تردد خودروهای شخصی اعمال می‌شود از دغدغه رئیس جمهور برای سلامت مردم و حمایت از کادر درمان با کاهش ورودی به بیمارستان‌ها سخن به میان آورد و گفت: این اقدامات جدید اثربخش باشد و ورودی بیمارستان‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در استان همدان الگوهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا شد، اظهار کرد: شنبه‌ها آخرین مسائل مربوط به کرونا رصد شد و در طول هفته هم کمیته های هشت گانه در حوزه‌های مختلف برای مقابله با کرونا تلاش می‌کنند.

شاهرخی افزود: سیاست ستاد ملی مقابله با کرونا بر این است که معیشت و سلامت مردم تامین شود و به این منظور نیازهای ضروری مردم در حفاظت شخصی، ضدعفونی و ... از ابتدای بروز بیماری تامین شد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش برای پیشبرد امور در دستور کار بوده، گفت: امید است موفقیت‌های مورد نظر در این زمینه حاصل شود.

استاندار همدان با ابراز تاسف از اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضعیف شده است، گفت: ۵۳ درصد افراد بستری شده در بیمارستان‌ها در دور همی‌های خانوادگی درگیر شدند و لازم است دورهمی‌ها خاتمه یابد.

وی با تاکید اینکه از هفته آینده هیچ اجتماعی را تحت هیچ شرایطی نخواهیم داشت؛ تاسف خود را از بی‌توجهی مردم اعلام کرد.

شاهرخی از رسانه‌ها به ویژه رسانه مردمی درخواست کرد که برای فرهنگسازی هر چه بیشتر برای مقابله با کرونا تلاش کنند تا مردم بدانند در ۹ ماه گذشته کادر سلامت بی‌وقفه و شبانه‌روزی تلاش کردند تا جایی که جان شیرین خود را از دست می دهند.

وی تاکید کرد: نباید با زبر پا گذاشتن پروتکل‌ها فشار را به کادر درمانی افزایش دهیم چرا که با رعایت نکردن موازین بهداشتی فاجعه انسانی رخ می‌دهد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونای استان باید در زمینه تنویر افکار عمومی بیش از پیش تلاش کند.

وی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری جشن غلبه بر کرونا در مراسمی باشکوه در ورزشگاهی بزرگ شاهد اجتماعی پرشور از مردمی باشیم که برای قدردانی از کادر سلامت گرد هم خواهند آمد.

شاهرخی با بیان اینکه در ۶ بیمارستان مرکز استان و ۱۰ شهرستان، فرمانداران همزمان از منتخبان تجلیل می‌کنند گفت: نماد توسعه و سلامت کادر بهداشت و درمان است.

وی با یادآوری اقدامات انجام شده در طرح تحول سلامت گفت: با افزایش ورودی بیمارستان‌ها در طرح تحول سلامت شاهد خدمات ارزنده به بیماران بودیم و اقدامات انجام شده گویای برخورداری حوزه سلامت از افرادی فداکار است که نگین ارزشمندی برای استان هستند.

انتهای پیام/ 3140 /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول