اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

آزمایش مرحله آخر واکسن کرونای «جانسون اند جانسون» آغاز شد

شرکت داروسازی «جانسون اند جانسون» روز گذشته مرحله آخر آزمایش کاندیدای واکسن کووید۱۹ خود را آغاز کرد.

آزمایش مرحله آخر واکسن کرونای «جانسون اند جانسون» آغاز شد

به گزار خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، شرکت داروسازی «جانسون اند جانسون» روز گذشته مرحله آخر آزمایش کاندیدای واکسن کووید۱۹ خود را آغاز کرد.

در این مرحله قرار است ۳۰ هزار داوطلب تحت بررسی قرار بگیرند و  آن به موازات آزمایش دیگری که در آن ۶۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند و از ماه سپتامبر آغاز شده اجرایی شود. 

سائول فائوست پروفسور ایمونولوژی کودکان و بیماری های عفونی که در هدایت این آزمایش در بیمارستان دانشگاهی «سوات هامپتون» همکاری دارد، گفت: ابتدا به افراد مورد مطالعه یک دوز از این واکسن آزمایشی که در حال حاضر Ad۲۶COV۲ نامیده می شود و یا یک دارونما داده می شود و ۵۷ روز بعد دوز دوم این واکسن یا دارونما ارائه می شود.

این خبر در حالی منتشر می شود که اخیراً  شرکت‌های داروسازی «فایزر» و «مدرنا» اعلام کرده‌اند واکسن توسعه داده آنها برای مبارزه با ویروس کرونا به ترتیب اثربخشی ۹۰ درصدی و ۹۴ درصدی دارد.  

مطالعه مرحله آخر بررسی می کند که آیا دوز دوم نسبت به واکسن استاندارد یک دوز، محافظت بیشتری در برابر ویروس کرونا دارد یا خیر. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول