اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رسالت بزرگ اهالی قلم در تبیین آموزه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: اهالی قلم در تبیین بدون شائبه آموزه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی رسالت سنگین و بزرگی به دوش دارند.

رسالت بزرگ اهالی قلم در تبیین آموزه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در مراسم رونمایی از کتاب تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند با اشاره به هفته کتاب و ۲۶ آبان؛ سالروز آزادى سوسنگرد، اظهار داشت: نویسندگان و اهالی فرهنگ و هنر در بازگو کردن وقایع دفاع مقدس و جلوگیری کردن از تحریف آن، واقعیت‌ها را در تاریخ ماندگار کنند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: در این کتاب که اسناد تاریخی واقع را بدون تحریف بازگو کرده است؛ نقش علما، خصوصاً نقش محوری آیت‌الله قاضی‌طباطبایی که هدایت و رهبری انقلاب را در آذربایجان بر عهده داشت تبیین شده است. 

وی با بیان اینکه آیت‌الله قاضی منزل شخصی‌شان را در اختیار جوانان انقلابی قرار داده بودند، ادامه داد: در کتابی به کوشش محقق و نویسنده تبریزی جناب آقای نقیب تهیه شده، نقش بازاریان، مساجد، علما و اقشار مختلف مردم به رشته تحریر در آمده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی و چاپ و نشر آثار قلمی خاطرنشان کرد : برای بررسی فرهنگ یک ملت و یک جامعه سرانه مطالعه آن جامعه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، از این رو باید به موضوع کتاب و کتابخوانی بیش از هر چیزی توجه شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه در روایت وقایع تاریخی باید از شائبه‌ها جلوگیری شود،گفت: با مرور تاریخ جنگ در قالب اسناد و سالروز آزادسازی سوسنگرد به نقش محوری رهبر معظم انقلاب به پشتیبانی امام راحل و همراهی شهید چمران می‌توان پی برد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: سوسنگرد کلید فتح خوزستان برای دشمن بود، فداکاری‌های رزمندگان اسلام به ویژه رزمندگان آذربایجانی و نقش‌آفرینی رهبر معظم انقلاب و شهید چمران، معادلات جنگ تحمیلی را بر هم زد و باعث زبونی و خفت دشمن بعثی و عوامل نفوذی آنها در داخل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تاکید کرد: از این رو، اهالی قلم باید در تبیین بدون شائبه آموزه‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به رسالت سنگین و بزرگ خود عمل کنند و آثار فاخر تولید و در اختیار خوانندگان قرار دهند. 

وی در پایان با تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی افراد و نهاد انقلابی در حوزه کتاب از کتاب تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و اسناد ساواک که به همت نویسنده و محقق آذربایجانی آقای سید مسعود نقیب تهیه و توسط حوزه هنری به چاپ رسیده است، رونمایی کرد.

 

گزارش فارس حاکی است،کتاب «تبریز در انقلاب اسلامی به روایت عکس و سند» به اهتمام استاد سید محمدمسعود نقیب، توسط حوزه هنری آذربایجان‌شرقی و انتشارات سوره مهر منتشر شد.

 در این کتاب گزیده‌ای از اسناد سال ۱۳۴۰ تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران شامل ۸۰ سند و ۸۰ عکس متشکل از اسناد، اعلامیه‌ها، بیانیه‌های علما و اساتید دانشگاه، صورتجلسات، دستورات و گزارش‌های ساواک، ژاندارمری، شهربانی و استانداری آن دوران همچنین تصاویری از راهپیمایی و تظاهرات و تجمعات مردم قهرمان و حماسه‌ساز تبریز در روزهای اوج انقلاب یعنی ایام آذر، دی و بهمن سال ۱۳۵۷ است.

طرح مجموعه تصاویر و عکس‌های حوادث و رویدادهای تاریخ انقلاب اسلامی در تبریز به روایت عکس و اسناد و باز نشر آنها از طرح‌های مصوب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه هنری آذربایجان‌شرقی بوده است.

این کتاب در ۲۴۸ صفحه با قطع وزیری توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری چاپ و منتشر شده است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول