اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حمایت از کارآفرینی برای رفع مشکل بیکاری/ درخواست کارآفرینان از مسئولان؛ کارشکنی نکنید

دولت با حمایت از کارآفرینی می‌تواند در رفع مشکل بیکاری قدم بردارد و در این میان درخواست کارآفرینان از مسئولان، حمایت از آنان و عدم کارشکنی است.

حمایت از کارآفرینی برای رفع مشکل بیکاری/ درخواست کارآفرینان از مسئولان؛ کارشکنی نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، هفته سوم نوامبر (هفته آخر آبان ماه) هفته جهانی کارآفرینی (GEW) نامگذاری و ایران هم از سال ۱۳۹۲ به کمپین جهانی هفته کارآفرینی متصل شده است.

کارآفرینی، توصیف فردی است که با پذیرفتن ریسک اقتصادی و با امید به سودآوری، یک کسب‌وکار را راه‌اندازی و مدیریت می‌کند و کارآفرینی فرآیند اقداماتی است که یک کارآفرین به‌عنوان شخصی که همیشه به دنبال ایده‌های تازه است، به آن‌ها متوسل می‌شود تا با پذیرفتن ریسک و تردیدهای ذاتی موجود در هر اقدام جدید، از آن ایده‌ها فرصت‌های تازه خلق کند.

کارآفرینی امروزه جایگاه ویژه و متمایزی در دنیای مدرن پیدا کرده است و در واقع، توسعه صنعتی، رشد محلی و افزایش اشتغال، همه و همه به توسعه و رشد کارآفرینی وابسته است.

پیش از هر چیزی یک کارآفرین نیازمند تلاش متعهدانه است و امروزه در کشور به دلیل شرایط موجود اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمنان باید نگاه و توجه ویژه‌ای به کارآفرینان شود.

اگر دولت حمایت و توجه خود را به بخش کارآفرینان بیشتر کند طبیعتا بخشی از وظایف خود نسبت به فراهم کردن کار برای جوانان را به صورت غیرمستقیم حل کرده است.

اشتغال برای ۱۵۰ خانواده نیازمند جهرمی/مسئولان کارشکنی نکند

کارآفرین جوان جهرمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه بنیاد خیریه موج مهربانی در سال ۹۳ به همت تعدادی از جوانان شهرستان جهرم فعالیت خود را در زمینه مدرسه یاری و مدرسه سازی آغاز کرد. اظهار داشت: در راستای توانمند سازی مادران سرپرست خانوارتحت حمایت بنیاد خیریه موج مهربانی، خانه اشتغال این بنیاد از سال ۹۷ شروع به کار کرده است.

مهرداد الطافی افزود: خانه اشتغال در مرحله اول با هدف کارگاه خیاطی فعالیت خود را آغاز کرد و دوره‌های تخصصی در این زمینه برگزاری‌ شد.

مدیرعامل بنیاد خیریه موج مهربانی گفت: همچنین با همکاری فنی و حرفه ای شهرستان جهرم، کلاس‌های گلدوزی، تراریوم، پرورش گل‌های آپارتمانی، پرورش گیاهان دارویی، بافتی، صنایع دستی، ملیله دوزی و .... برای خانواده‌های تحت پوشش بنیاد برگزار شد.

وی با بیان اینکه سپس بنیاد خیریه موج مهربانی با خرید وسایل و ایجاد باز فروش برای این خانواده اشتغال‌زایی ایجاد کرد، بیان کرد: این پروسه همچنان فعال می باشد و کلاس های مختلفی در حال برگزاری است تا بتوان زمینه فعالیت فعالیت اشتغال افراد تحت حمایت را گسترش داد.

این کارآفرین جوان جهرمی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کارگاه خیاطی نیز مددجویان موسسه در حال تولید ماسک و لباس فرم بیمارستان هستند، خاطر نشان کرد: بنیاد خیریه موج مهربانی تا کنون برای بیش از ۱۵۰ نفر و حدود ۱۰۰ خانوار از خدمات خانه اشتغال بهره‌مند کرده است.

الطافی با بیان اینکه هدف از ایجاد اشتغالزایی توانمند سازی افراد تحت حمایت این خیریه بوده است، اظهار داشت: افرادی که اکنون در خانه اشتغال موسسه مشغول هستند معمولا خانم های سرپرست خانوار یا خانواده‌های نیازمند شهرستان جهرم هستند.

وی با بیان اینکه امکانات ما بسیار محدود است و نیازمند همکاری و کمک مسئولان هستیم، گفت: درخواست ما این است که مسئولین کارشکنی انجام ندهند و با برون سپاری و حمایت از کارآفرینان، کارآفرینی را حمایت کنند.

مدیرعامل بنیاد خیریه موج مهربانی در پایان اعلام کرد: عموم مردم می توانند با مراجعه به وبسایت بنیاد خیریه موج مهربانی با خرید خود از این افراد و خانواده‌های نیازمند حمایت کنند.

لازم به ذکر است مهرداد الطافی، مدیرعامل بنیاد خیریه موج مهربانی سال ۲۰۱۸ به عنوان سفیر جوانان کارآفرین ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های شرکت کرده است.

جوانان ایران با استعداد و پرتلاش هستند تنها با حمایت و تشویق آنان موفق به برداشتن قدم های بزرگ و مفید خواهند بود.

متاسفانه در برخی موارد موانع‌ زیاد و بروکراسی سخت اداری موجب عقب نشینی و ضعیف شدن روحیه کارآفرینان به خصوص در حوزه صنعت می‌شود.

کارآفرینی اقدام بسیار مبارک، ارزشمند و نیازمند حمایت مسئولان است تا کارافرینان با انگیزه و قدم های مصمم در این راه گام بردارند چرا که بهترین مسیر برای رفع مشکل بیکاری کشور حمایت از کارآفرینان برای ایجاد طرح‌های اشتغالزایی است.

انتهای پیام/ن/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول