اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

اعزام بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم ماهشهر

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرماهشهر از اعزام تیم 40 نفره بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا و تولید و توزیع ۷۰۰ هزار ماسک رایگان خبر داد.

اعزام بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم ماهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، سرهنگ پاسدار کریم بابایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته گرامیداشت بسیج، اظهار کرد: بسیج برای رفع مشکلات مردم همواره پای کار بوده‌اند، مسئله ای که امروز بیش از هر موضوع دیگری برای مردم مشکل‌ساز شده گرانی و عدم ثبات بازار است، در این رابطه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با راه‌انداری قرارگاهی متشکل از نمایندگانی از بسیج اصناف  و صمت، اطلاعات ناحیه مقاومت بسیج، حوزه بسیج محلات و همچنین نمایندگانی از تعزیرات حکومتی و فرمانداری طی بازدید‌هایی از اصناف مختلف شهرستان بندرماهشهر به تنظیم بازار و کنترل گران‌فروشی اهتمام ورزیده است.

وی افزود: در این بازدیدها، تعرفه‌های موجود با تعرفه‌های مشخص شده در بازار تطبیق داده می‌شود و خاطیانی که سلیقه‌ای اقدام به گران‌فروشی کرده اند برخورد قانونی می شود، تا به حال تذکرات لازم داده شده است اما در ادامه شاهد اقدامات محسوس‌تری در بحث مبارزه با گران‌فروشی و قاچاق کالا خواهیم بود.

اعطای تسهیلات بسیج سازندگی به کارآفرینان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرماهشهر در ادامه به برنامه‌های بسیج برای اشتغال‌زایی در شهرستان اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به گلایه‌های جوانان از بیکاری در شهرستان، گام‌هایی  برای این حل این مشکل با ایجاد 41 صندوق قرض‌الحسنه در شهرستان اعطای وام‌هایی زودبازده به کارآفرینان برداشته که نتیجه آن تاکنون راه‌اندازی چندین کارگاه پرورش قارچ، بلدرچین و خیاطی در سطح شهرستان بوده است.

سرهنگ بابایی ادامه داد: در این مسیر برای 20 نفر تولید شغل شده است و برای گسترش این برنامه به دنبال انعقاد تاهم نامه‌هایی با سرمایه‌گذران برای اعطای تسهیلات بیشتر هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارتقای امنیت اجتماعی در بندرامام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: بسیج در قالب گشت‌های رضویون طبق زمان‌بندی و برنامه‌ریزی بین بخشی برای کمک به نیروهای زحمتکش ناجا در تامین امنیت اجتماعی، حضور فعال دارد و در ادامه به توسعه خدمات خود در این زمینه خواهد پرداخت.

 بابایی در ادامه با اشاره به اقدامات بسیج برای همکاری با دستگاه‌هایی اجرایی به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا خاطرنشان کرد: از همان روزهای ابتدایی شیوع بیماری کرونا بسیج در بخش‌هایی مختلف با کمک دستگاه‌های اجرایی به یاری مردم برای مقابله با شیوع بیماری کرونا شتافت و اقدامات قابل توجهی انجام است، بعد از ابلاغ پروتکل‌های جدید، تاکتیک‌ها تغییر کرد و بسیج بر اقداماتی همچون تولید ماسک، تدفین و تغسیل اموات کرونایی و گندزدایی نقاط مثبت متمرکز شد.

اعزام تیم 40 نفره بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرماهشهر در این رابطه تصریح کرد: تا به حال بیش از 700 هزار ماسک توسط بسیجیان تولید و به طور رایگان به مناطق محروم تحویل داده شد، پیرو فرمان مقام معظم رهبری نیز تیم 40 نفره بسیج جامعه پزشکی نیز تشکیل شد که با حضور در منازل بیماران کرونایی در مناطق محروم اقدام به معاینه و مراقبت از بیماران و خانواده‌های آنها می کنند و در فاز بعدی نیز این خدمات غربال‌گری و بیماریابی نیز به همسایگان افراد مبتلا به کرونا نیز ارائه خواهد شد.

بابایی اضافه کرد: در بحث محرومیت‌زدایی بسیج شهرستان تا به حال اقداماتی از جمله ساخت سوله ورزشی در بندرامام خمینی (ره)، احداث 100 واحد منزل مسکونی برای نیازمندان وهمچنین ساخت یک درمانگاه در شهر چمران داشته است، رزمایش کمک‌های مومنانه نیز در سه مرحله در سطح شهرستان برگزار و حدود  10 هزار بسته‌های معیشتی و بهداشتی در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

تشریح برنامه‌های هفته بسیج در بندرماهشهر

وی در ادامه 41 برنامه از برنامه‌های هفته گرامیداشت بسیج را  به صورت شاخص تشریح کرد و گفت: اهم برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان می‌توان به برگزاری رزمایش بزرگ جهش تولید به همت بسیج مهندسین کشاورزی کشور، بهره‌برداری از 21 خانه محرومین، ساخت مدرسه و درمانگاه در شهر چمران اجرای پروژه نهال کاری و بیابات زدایی و اهدای 300 جلد کتاب به زندانیان، اعزام اکیپ بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم، برگزاری یادواره شهدا و پویش نذر خون و همچنین ده‌ها برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و ورزشی در این هفته به شکل مجازی و یا حقیقی با حضور حداقلی افراد اشاره کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیح سپاه شهرستان بندرماهشهر در پایان خبر داد: مقدمات ایجاد مرکز دیجیتال توسط نیروهای جهادی صدا‌و‌سیما با بودجه سپاه و شرکت‌های پتروشیمی انجام شده است و به زودی شاهد راه‌اندازی مرکز دیجیتال صداو‌سیما در شهرستان بندرماهشهر خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول