اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تصمیمات ستاد کرونا بدون همراهی مردم اعتباری ندارد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: عمده دلیل گسترش ویروس کرونا در استان مراسمات و میهمانی‌های خانوادگی است که اگر مردم همکاری نکنند تصمیمات ستاد کرونا بی‌فایده است و تلفات افزایش خواهد یافت.

تصمیمات ستاد کرونا بدون همراهی مردم اعتباری ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد اقبال عباسی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی با متنفذین و فعالان اجتماعی در عرصه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: از بدو ورود کرونا به استان برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفت و این ویروس برعکس سایر استان‌های کشور به خوبی کنترل و مهار شد اما گرفتاری از زمانی شروع شد که عروسی‌ها و مراسمات ترحیم مجدد برگزار شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بدون همراهی مردم مصوبات ستاد کرونا تاثیری در پیشگیری از این ویروس ندارد، خاطرنشان کرد: در هر بحرانی اگر مردم در خصوص تصمیماتی که مسؤولان می‌گیرند همراهی و همکاری لازم را داشته باشند قطعا بحران را پشت‌سر خواهیم گذاشت.

وی تاکید کرد: عمده دلیل گسترش ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری که به گفته مسؤولان علوم‌پزشکی 70 درصد برآورد شده، مراسمات و میهمانی‌های خانوادگی است همانگونه که در ماه‌های اخیر برخلاف تاکیدات کادر درمان مراسمات عزاداری با جمعیت کثیر برگزار می‌شد که سلامت جامعه را به خطر انداخت و روزانه شاهد جان‌باختن هم‌استانی‌ها شدیم.

این مسؤول با اشاره به لزوم همکاری بزرگان اقوام و فعالان اجتماعی با کادر درمان، تصریح کرد: این بیماری بر دوش دولت هزینه‌های گزافی تحمیل کرده به طوری که برای بعضی از بیماران بدحال مبتلا به این ویروس بیش از 20 میلیون تومان هزینه شده‌ است لذا همه انتظاراتی که مردم دارند به طور واقع‌بینانه و منطقی قابل پیگیری نیست و باید برای رفع این بحران، مردم هم به ما کمک کنند.

وی تصریح کرد: قطعا با ایجاد محدودیت‌هایی جهت حفظ سلامتی مردم به اقتصاد و معیشت تعداد زیادی ضربه خواهد خورد لذا خواهشمندیم میثاق‌نامه‌ای از سوی بزرگان هر قوم و طایفه‌ای صادر شود مبنی بر جلوگیری از برگزاری مراسمات و تخصیص هزینه‌های این مراسمات به مردم آسیب‌دیده محله‌های خود که به واسطه این ویروس ضربه‌های اقتصادی شدید خورده‌اند.

انتهای پیام/68033/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول