اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

حکایت کارگران بی‌حقوق شهرداری خرم‌آباد/ پای یک پیمانکار در میان است!

چند روز قبل تعدادی از کارگران فضای سبز منطقه 2 خرم‌آباد و یکی از نواحی شهرداری منطقه 3 نسبت به پرداخت نشدن حقوق خود اعتراضاتی داشتند. پیگیری‌های فارس نشان می‌دهد علت این موضوع عمل نکردن یک پیمانکار به تعهدات خود است.

حکایت کارگران بی‌حقوق شهرداری خرم‌آباد/ پای یک پیمانکار در میان است!

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، طی ماه‌های گذشته شاهد گلایه‌های کارگران شهرداری خرم‌آباد نسبت به عدم پرداخت حقوق توسط شهرداری بودیم. در همین راستا چند روز قبل تعدادی محدود از کارگران فضای سبز منطقه دو خرم‌آباد و یکی از نواحی شهرداری منطقه سه یک تجمع آرام، اما اعتراض‌آمیز نسبت به عدم پرداخت حقوقشان برگزار کردند.

این کارگران در تجمع خود خواهان این بودند که مسئولان استان و شهرداری خرم‌آباد مشکلات آنان را پیگیری کنند. در همین زمینه در راستای وظایف ذاتی در خبرگزاری فارس مبنی بر پیگیری مشکلات مردم در مناطق مختلف، این موضوع را پیگیری کردیم.

 

بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و به گفته مسئولان شهرداری خرم‌آباد این مشکل تنها مربوط به کارگران فضای سبز چهار ناحیه از شهرداری خرم‌آباد بوده و باقی نواحی مشکلی در این حوزه ندارد. همچنین بر اساس پیگیری‌ها پیمانکار این چهار ناحیه یک نفر بوده و این فرد به علت عمل نکردن به تعهداتی که در قرارداد با شهرداری به انجام آنان موظف شده، باعث ایجاد این مشکل برای کارگران شده است.

 یک پیمانکار؛ عامل اصلی عقب افتادن حقوق کارگران

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی شهرداری خرم‌آباد در ارتباط با این موضوع اظهار داشت: طی یک سال گذشته تیم مدیریتی جدید شهرداری پرداخت حقوق به کارکنان را به ترتیب کارگران تنظیف، کارگران فضای سبز، نیروهای رسمی و نیروهای قرارداری انجام داده است.

عباس گرمه‌ای با اشاره به اینکه علت مشکلی که در روزهای گذشته برای تعدادی از کارگران فضای سبز شهرداری به وجود آمده این است که یکی از پیمانکاران به تعهدات خود عمل نکرده است، افزود: بر اساس قراردادی که با پیمانکاران منعقد می‌شود آنان موظف هستند که حقوق دو ماه اول کارگران را از آورده خود پرداخت کنند.

ایجاد مشکل برای کارگران فضای سبز ۴ ناحیه شهری

وی بیان کرد: متاسفانه یکی از پیمانکاران که مسئولیت فضای سبز چهار ناحیه از شهرداری خرم‌آباد را بر عهده دارد  حقوق دو ماه اول کارگران را پرداخت نکرده است و همین موضوع باعث ایجاد مشکل برای بیش از ۱۰۰ کارگر شهرداری شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی شهرداری خرم‌آباد تصریح کرد: این کارگران مربوط به منطقه دو خرم‌آباد و یکی از نواحی منطقه سوم شهرداری هستند که برای حل مشکل آنان تدابیری اندیشیده شده است.

 

پرداخت بخشی از مطالبات

وی با بیان اینکه قرار است فردا ۲۵۰ میلیون تومان به پیمانکار پرداخت شود، خاطرنشان کرد: با پرداخت این پول بخشی از مطالبات این افراد پرداخت می‌شود. حقوق کارگران این چهار ناحیه از شهرداری چهار ماه عقب افتاده است.

گرمه‌ای با بیان اینکه برای واگذاری این مناطق به پیمانکاران مناقصه برگزار می‌شود، گفت: این مناقصه چندین بار در روزنامه‌های سراسری استان منتشر شده است اما متاسفانه تنها یک نفر برای فضای سبز این چهار ناحیه شرکت کرد و برنده شد.

در پنج ناحیه دیگر شهرداری خرم‌آباد مشکلی وجود ندارد

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی شهرداری خرم‌آباد  اظهار داشت: در پنج ناحیه دیگر شهر خرم‌آباد در حوزه پرداخت حقوق کارکنان مشکلات کمی داریم و به صورت عادلانه و با توجه به درآمدهای شهرداری حقوق کارگران فضای سبز و تنظیف پرداخت می‌شود.

 

امسال کمترین مشکل را در پرداخت حقوق داریم

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز با بیان اینکه در حال حاضر نسبت به گذشته کمترین مشکلات در حوزه پرداخت حقوق کارگران در شهرداری خرم‌آباد، وجود دارد: اظهار داشت: این موضوع به این علت است که تیم مدیریتی شهرداری پرداخت حقوق به کارگران فضای سبز و تنظیف را در اولویت خود قرار داده است.

علی محمد صالحی‌‌‌نسب افزود: بخشی از عقب افتادگی‌های مربوط به حقوق کارگران در حال حاضر مربوط به سال‌های گذشته بوده اما در یک سال اخیر تیم جدید شهرداری تمام تلاش خود را برای پرداخت حقوق کارگران انجام داده است.

شهرداری خرم‌آباد ۲۰۰ میلیارد تومان از ارگان‌های دولت طلب دارد

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی فشار زیادی را بر شهرداری خرم‌آباد وارد کرده است، بیان کرد: در حال حاضر بر اساس گفته مسئولان شهرداری این مجموعه از سایر دستگاه‌های اجرایی استان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان طلب دارد که در صورتی که این مجموعه‌ها تنها ۲۰ درصد بدهی خود را پرداخت کنند بخش عظیمی از مشکلات شهرداری حل می‌شود.

گزارش از محمد عبدالله زاده

انتهای پیام/۸۵۰۲۰/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول