اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

تولد گروه جهادی از دل زلزله شُنبه/ ابتکاری برای تأمین کالای اساسی مردم

«گروه جهادی شهید احمدی‌جوان» شهر شُنبه در کنار فعالیت‌های روزمره خود برای یاری نیازمندان در ایام کرونا، با ساخت سامانه‌ای اقدام به تأمین روغن و کالاهای اساسی کمیاب و تحویل به منازل مردم کرده است.

تولد گروه جهادی از دل زلزله شُنبه/ ابتکاری برای تأمین کالای اساسی مردم

خبرگزاری فارس، سرویس اجتماعی: سال‌ها از زلزله ویرانگر «شُنبه» می‌گذرد و هنوز برخی از زخم‌ها را می‌توان در دل شهر دید؛ زلزله‌ای به بزرگی ۶٫۱ در مقیاس ریشتر ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه روز ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ در بخش شنبه و طسوج از توابع شهرستان دشتی در استان بوشهر رخ داد و بیشترین تخریب در شهر کوچک سه هزار نفری شُنبه (کانون زلزله) با ۹۰درصد، حدود ۳۱۰۰ واحد مسکونی تخریب و ۳۷ نفر کشته و حدود ۸۵۰ مجروح بجای گذاشت.

دو سال بعدازاین حادثه، اولین شهید مدافع حرم استان بوشهر تقدیم این انقلاب شد و این سرآغازی برای جوانان «شنبه‌ای» بود که با نام‌گذاری گروه جهادی خود به نام شهید محمد احمدی جوان اقدام به کمک‌رسانی به مردم نیازمند شهر خود نمایند و در حد وسع به نیازمندان این شهر کوچک کمک کنند.

 

حالا پنج سال است که این گروه جهادی همراه با دیگر جهادگران بسیج سازندگی در این ماه‌های کرونایی به شیوه‌های مختلف اقدام به کمک‌رسانی به مردم بی‌بضاعت دیار خود می‌کنند اما مدتی است که این اقدامات، شکل جدیدی به خود گرفته است.

گروه جهادی شهید احمدی روشن در کنار راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و دستکش، توزیع بسته‌های معیشتی و ضدعفونی شبانه معابر شهر، در این روزها که روغن خوراکی در سراسر نقاط استان بوشهر به‌خصوص مناطقی که با مراکز شهرستان‌ها فاصله دارد، کمیاب و نایاب شده، اقدام به طراحی سامانه‌ای برای توزیع روغن خوراکی در بین مردم شهر شنبه کرده است.

محمد فهیمی مسؤول گروه جهادی شهید احمدی روشن در گفتگو با خبرنگار فارس در شهرستان دشتی در این خصوص اظهار داشت: باتوجه‌به کاربرد بالای روغن برای پخت غذا و نایاب شدن روغن خوراکی، از طریق راه‌های مختلف اقدام به تأمین این کالای اساسی برای مردم دیار خود کردیم.

وی از راه‌اندازی سامانه توزیع روغن برای مردم شنبه و روستاهای اطراف از طریق سامانه اینترنتی خبر داد و گفت: با توجه به محدود بودن روغن خوراکی در استان، مردم شهر شنبه و حومه می‌توانند با ورود به این سامانه، اقدام به خریداری حداکثر دو روغن دو و نیم لیتری با نرخ تنظیم بازار نمایند و روغن‌ها را از طریق اعضای گروه جهادی درب منزل تحویل بگیرند.

 

فهیمی بیان کرد: روزانه باتوجه‌به ظرفیت خودرو، تعدادی روغن خوراکی را در خودروی شخصی جا داده و برای توزیع به شهر شنبه و در صورت توان به روستاهای حومه می‌بریم.

به گزارش فارس، در هفته‌های اخیر که رئیس سازمان بسیج سازندگی از فعالیت دوباره گروه‌های جهادی این استان در مقابله با کرونا خبر داد، گروه‌های جهادی در سراسر مناطق استان بوشهر با رویکردی جدید به خدمات‌رسانی می‌پردازند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول