اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  مسئولیت های اجتماعی

سه‌قلوها قبل از تولد، 15 ماه پوشک هدیه گرفتند/ هدیه خاله‌ها و عموهای اینستاگرامی به سه‌قلوهای مشهدی

«آن روز به پدر و مادر سه‌قلوها گفتم: «این پوشک‌ها و شیرخشک‌ها، مصداق «رزق لایحتسب» است برای شما و 3 فرزندتان. رزق و روزی شما بوده اما خودتان خبر نداشتید و رویش حساب نکرده‌ بودید. خدا اما از راهی که فکرش را نمی‌کردید، آن را به شما رساند».

سه‌قلوها قبل از تولد، 15 ماه پوشک هدیه گرفتند/ هدیه خاله‌ها و عموهای اینستاگرامی به سه‌قلوهای مشهدی

گروه جامعه خبرگزاری فارس- مریم شریفی؛ کار از افزایش 50 و 60 و 70 درصدی گذشته. می‌گویند قیمتش پابه‌پای دلار بالا می‌رود و فروشگاه‌ها هر چند ساعت یک‌بار قیمتش را به‌روز می‌کنند. اینطور است که تهیه «پوشک» حالا برای هر خانواده‌ای که فرزند زیر سه سال دارد، تبدیل به یک دغدغه بزرگ شده. در این اوضاع و احوال که گفته می‌شود هزینه ماهانه مصرف پوشک برای هر کودک ایرانی حدود یک میلیون تومان است، شما هم اگر جای جوان 22 ساله‌ای بودید که برای اولین بار قرار است پدر شود اما به‌یک‌باره باخبر می‌شود باید منتظر 3 فرزند باشد، حتماً در یک لحظه خودتان را در محاصره صفرهای قیمت پوشک و شیرخشک روزانه و ماهانه می‌دیدید و مستأصل می‌شدید.

نگاه قشنگ و توکل این جوان مشهدی و حمایت دلگرم‌کننده و به‌موقع گروهی از هموطنان از او و 3 قلوهایی که هنوز پا به این دنیا نگذاشته‌بودند اما این ماجرا را در مسیر دیگری هدایت کرد و حداقل تا اطلاع ثانوی، بخشی از دل‌مشغولی‌های این خانواده را رفع کرد. با ما در بازخوانی این ماجرای شیرین همراه باشید.

 

اشتباه نشود؛ ناشکر نیستم

«از طرف یکی از علمای بزرگوار مشهد معرفی شده‌بود. کارگر ساده 22 ساله‌ای بود که در یکی از مناطق حاشیه شهر مشهد زندگی می‌کرد. از وقتی از پزشک شنیده‌بود همسر 19 ساله‌اش در اولین تجربه بارداری، 3 قلو باردار است، آرام‌وقرار نداشت. شنیده‌بود چندقلوها معمولاً زودتر به دنیا می‌آیند و لازم است مدتی در بخش NICU باشند و همین کافی بود نگرانی به دلش بیفتد که از پس هزینه‌های بیمارستان برنیاید. بر حسب وظیفه با مجموعه بیمارستان قائم (عج) صحبت کردم و با لطف و قول مساعد رییس بیمارستان، به پدر جوان اطمینان دادم خیالش بابت هزینه‌های احتمالی بیمارستان راحت باشد.»

دکتر «محسن ذاکریان»، پزشک جوان مشهدی انگار بخواهد نکته مهمی را گوشزد کند، مکثی می‌کند و در ادامه می‌گوید: «از لحظه اول، یک ویژگی مهم در این جوان توجه مرا جلب کرد. با اینکه به‌لحاظ مالی دستش تنگ بود اما تا دلتان بخواهد، دلش بزرگ بود. برخلاف بسیاری از زوج‌ها که در این دوره و زمانه به دلیل نگرانی از هزینه‌ها اصلاً بچه‌دار نمی‌شوند یا اگر هم تن به این کار بدهند، به یک فرزند اکتفا می‌کنند، این جوان در این وضعیت اقتصادی و با حقوق ماهانه حدود 2 میلیون تومان انگار اصلاً نگران مسائل مالی و هزینه‌های نگهداری از 3 قلوها نبود و ناشکری نمی‌کرد. برعکس، راضی به رضای خدا بود. حسابی خوشحال بود و مدام خدا را شکر می‌کرد که همسر و فرزندانش سالم هستند.»

 

وقتی روزیِ 3 قلوها قبل از تولدشان رسید...

«3 قلوها با زایمان طبیعی به دنیا آمدند؛ 2 دختر و یک پسر که به لطف خدا مثل مادرشان صحیح و سلامت بودند. الحمدلله دو تایشان نیازی به NICU پیدا نکردند. قُل سوم هم بعد از حدود 2 هفته نگهداری در بخش NICU با سلامتی از بیمارستان مرخص شد و خیال پدر و مادرش را راحت کرد.»

فصل جذاب این داستان دوست‌داشتنی اما خارج از بیمارستان رقم خورد؛ جایی میان هیاهوی فضای مجازی: «بعد از اینکه در جریان وضعیت این زوج قرار گرفتم، علاوه‌بر هماهنگی با دوستان بیمارستان قائم (عج)، در صفحه شخصی‌ام در اینستاگرام این موضوع را مطرح کردم و به دنبال‌کنندگان صفحه‌ام پیشنهاد کردم با توجه به وضعیت مالی این پدر جوان، بیاییم یک هدیه گروهی به آنها بدهیم. پیشنهادم این بود همت کنیم پوشک و شیرخشک موردنیاز 6 ماهِ سه قلوها را تهیه کنیم و به آنها هدیه بدهیم. خوشبختانه در این میان، یک مجموعه فرهنگی پای کار آمد و توسط واحد خیریه‌اش به‌طور کلی تأمین شیرخشک 3 قلوها را تقبل کرد. به‌این‌ترتیب توانستیم تمام 9 میلیون و 300 هزار تومان مبلغ جمع‌آوری شده از کمک‌های دنبال‌کنندگان صفحه‌ام را صرف خرید پوشک کنیم؛ معادل 15 ماه مصرف پوشک 3 قلوها.»

پوشک های اهدایی برای 15ماه مصرف 3قلوها

از لبخندی که روی لب آقای دکتر می‌نشیند، می‌شود حدس زد این همت جمعی و نیت زیبای خاله‌ها و عموهای مجازی و نادیده 3 قلوها نتیجه دلپذیری داشته: «جایتان خالی... 3 قلوها که به دنیا آمدند، به دیدنشان رفتیم و نماز مغرب را هم مهمان خانه‌شان بودیم. امانت دوستان مجازی یا همان پوشک‌ها را که تقدیم این زوج جوان کردیم، حسابی غافلگیر شدند. با دیدن این هدیه متفاوت، خیلی خوشحال شدند. شاید هر میزان هدیه نقدی دریافت می‌کردند، تا این حد خوشحالشان نمی‌کرد. باید از دوستانی که این اتفاق شیرین را رقم زدند، تشکر کنم که دل این زوج جوان مؤمن و متوکل را شاد کردند.»

 

رزقِ «لا یَحتسِب» شنیده‌بودی؟ ما به چشم دیدیم

«آن روز به پدر و مادر 3 قلوها گفتم: «این پوشک‌ها و شیرخشک‌ها، مصداق «رزق لا یحتسب» است برای شما و 3 فرزندتان. رزق و روزی شما بوده اما خودتان خبر نداشتید و رویش حساب نکرده‌بودید. خدا اما از راهی که فکرش را نمی‌کردید، آن را به شما رساند.»

دکتر محسن ذاکریان در ادامه تفسیر دلنشینی که از این ماجرا دارد، می‌گوید: «ما اغلب فقط رزق «یحتسب»، یعنی فقط رزق و روزی‌های حساب‌شده را می‌بینیم؛ فقط روی حقوق‌مان و پول‌هایی که در حساب بانکی داریم، حساب می‌کنیم. اما از رزق «لا یحتسب» غافل هستیم. 6 ماه قبل، این جوان مشهدی به مخیله‌اش هم خطور نمی‌کرد صاحب 3 قلو شود و بابت هزینه بیمارستان و تأمین پوشک و شیرخشک آن‌ها به زحمت نیفتد و همه اینها به‌عنوان هدیه به دستش برسد. چنین رزقی را نمی‌دید و رویش حساب نمی‌کرد. اما خدا می‌دید و اراده کرد اسبابش را فراهم کرد. به دل آن جوان انداخت برای مشورت پیش آن عالم بزرگوار برود و اراده کرد آن عالم، بنده را واسطه کمک به این خانواده کند. مرا هم واسطه هماهنگی امور بیمارستان و دوستان بیمارستان را هم با ما همراه کرد. در آخر هم به دل مردم عزیز انداخت به پیشنهاد من برای کمک به 3 قلوها جواب مثبت بدهند. این مصداق کامل «رزق لا یحتسب» است که نصیب این جوان باایمان و خانواده‌اش شد.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول