اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اضافه شدن 13 دستگاه تنفسی به بیمارستان‌های کرمانشاه/ همچنان کمبود دستگاه‌ ونتیلاتور داریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شرکت ملی نفت ایرن 13 دستگاه تنفسی به دانشگاه علوم پزشکی اهدا کرد که به‌زودی در بیمارستان‌های استان توزیع می‌شود.

اضافه شدن  13 دستگاه تنفسی به بیمارستان‌های کرمانشاه/ همچنان کمبود دستگاه‌ ونتیلاتور داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قدرت گرفتن کرونا در فصل سرد، کرمانشاه را هر روز به سمت ثبت رکوردهای جدیدی پیش می‌برد به طوریکه تا روز گذشته یک‌هزار و ۱۱۶ مورد مرگ با تشخیص قطعی کرونا در استان ثبت شده است.

هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند، که 60 نفر از آن‌ها اینتوبه و با حال وخیم متصل به دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور ) هستند.

 افزایش تعداد بیماران کرونا در حال حاضر در تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سبب شده نیمی از تخت‌های آی.سی.یو در کرمانشاه به بیماران کووید اختصاص یابد، همین استان را با کمبود دستگاه اکسیژن‌ساز و دستگاه‌های تنفس مصنوعی مواجه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: به زودی ۱۳ دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور اهدایی شرکت ملی نفت ایران به دانشگاه، در بیمارستان‌های استان به منظور تجهیز تخت‌های آی.سی.یو توزیع می‌شود.

محمودرضا مرادی اضافه کرد: با توجه به اوج‌گیری ویروس کرونا یکی از نیازهای اساسی بیمارستان همین دستگاه‌های تنفسی است در این مدت تعداد ۱۳ دستگاه اکسیژن‌ساز نیز به مراکز درمانی استان اضافه شده است.

وی ادامه داد: نیاز به اکسیژن پایه اصلی درمان بیماران کرونایی است همچنان در تهیه دستگاه‌های اکسیژن‌ساز با کمبود مواجه هستیم.

مرادی هزینه تجهیز هر تخت آی.سی.یو را حدود یک‌میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تخت آی.سی.یو تجهیزات زیادی از جمله ونتیلاتور، مانیتورینگ، سرم پمپ، سرنگ پمپ، تخت و تشک مواج نیاز دارد که هزینه زیادی نیازمند است.

وی با بیان اینکه از آغاز اپیدمی در استان تعداد ۷۰ تخت آی.سی.یو راه‌اندازی شده، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته قرار است طی یکی دو ماه آینده ۵۰ تخت آی.سی.یو دیگر به بیمارستان‌های استان اضافه شود.

وی وضعیت تمامی شهرستان‌های استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا را قرمز اعلام کرد و گفت: با افزایش چشمگیر تعداد بستری‌ها در استان و کمبودهای موجود انتظار می‌رود مردم بیشتر از همیشه مراقب سلامتی خود باشند و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول