اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

امکان سفر بیماران کرونایی با هواپیما و قطار 14 روز پس از تست کرونا و گذار از دوران قرنطینه

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امکان سفر بیماران مبتلا به کرونا با هواپیما و قطار پس از گذار از دوران قرنطینه میسر است، گفت: مبتلایان به کرونا که تست آنها مثبت و کد ملی آنها در سامانه وزارت بهداشت ثبت شده است، تا ۱۴ روز امکان سفر با هواپیما، قطار و اتوبوس ندارند.

امکان سفر بیماران کرونایی با هواپیما و قطار 14 روز پس از تست کرونا و گذار از دوران قرنطینه

شهرام آدم نژاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس بیان کرد: افرادی که تست کرونا آنها مثبت شده است پس از گذار از دوران قرنطینه که سامانه وزارت بهداشت آن را مشخص می کند، امکان استفاده از حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای، قطار و هواپیما را خواهند داشت.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: برای صدور بلیت هواپیما و قطار با توجه به زیرساختی که فراهم شده است ابتدا کد ملی از مسافر دریافت می‌شود و سپس استعلام فرد از منظر ابتلا به کرونا از سامانه‌ای که متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است انجام می شود و در صورت منفی بودن ابتلا به کرونا برای آنها بلیت صادر می شود.

وی ادامه داد: در واقع مبتلایان به کرونا که تست آنها در زمان مراجعه برای خرید بلیت برای روز انتخابی در سامانه وزارت بهداشت مثبت ثبت شده است، امکان سفر را نخواهند داشت.

وی اظهار کرد: ارائه تست منفی کرونا جنبه عمومی ندارد و افرادی که مبتلا به این بیماری نیستند، نیازی به ارائه مدارک مرتبط را ندارند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی افزود: در مورد بلیت اتوبوس هم به زودی با تکمیل زیرساخت‌ها این اتفاق رخ می‌دهد، پیش از این برای صدور بلیت اتوبوس کد ملی از مسافر دریافت نمی‌شد از این نظر تکمیل زیرساخت‌های اتصال به سامانه وزارت بهداشت در مورد صدور بلیت اتوبوس برای بیماران غیر کرونایی کمی با تاخیر انجام شد ولی از اوایل هفته پیش روی این موضوع اجرایی می‌شود.

آدم‌نژاد اظهار داشت: زیرساخت ها در روزهای گذشته با تلاش دو وزارتخانه بهداشت و راه و شهرسازی فراهم شده است استعلام از سامانه وزارت بهداشت بابت بررسی ابتلا به کرونا برای همه مسافران انجام می‌شود و کسانی که تست آنها مثبت بوده و در سامانه وزارت بهداشت درج شده است با تشخیص سامانه به انها بلیت عرضه نمی شود.

وی بیان کرد: هر فردی که در ایام مراجعه برای خرید بلیت تست مثبت کرونا داشته باشد و در سامانه وزارت بهداشت کد ملی وی ثبت شده باشد پس از گذرندان دوران قرنطینه، (14 روز) امکان استفاده از حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای قطار و هواپیما دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول