اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

تعطیلی دو هفته‌‌‌‌‌‌‌‌ای تهران فرصتی طلایی برای ردیابی مبتلایان به کروناست

رئیس ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: تعطیلی دو هفته‌‌‌‌‌‌‌‌ای تهران فرصتی طلایی برای ردیابی فعال مبتلایان به کرونا است تا با قرنطینه و ایزولاسیون آنان، شیوع بیماری را کاهش دهیم.

تعطیلی دو هفته‌‌‌‌‌‌‌‌ای تهران فرصتی طلایی برای ردیابی  مبتلایان به کروناست

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا زالی،رئیس ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: تعطیلی دو هفته‌ای تهران فرصتی طلایی برای ردیابی فعال مبتلایان به کرونا است تا با قرنطینه و ایزولاسیون آنان شیوع بیماری را کاهش دهیم.

وی طرح سردار سلیمانی را یکی از گسترده ترین طرح های اجتماعی کشور ذکر کرد که چند وجهی و پیچیده است و با همگرایی و مشارکت نهادهای مختلف( دانشگاهها، شهرداری، بسیج ، سپاه وسایر نهادها) اجرا می‌شود .

 زالی خاطرنشان کرد : هرچه همگرایی دوستان در محیط بیشتر باشد موفقیت بیشتری حاصل می‌شود و امیدواریم همانطور که شهید سلیمانی همواره در اوج تهدیدها فرصت آفرینی می‌کردند این طرح نیز نتایج مثبت و موثری در مهار و کنترل کووید۱۹ برداشته باشد.

رئیس ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به مشارکت ۴۰۰ تیم عملیاتی متشکل از پزشک و مراقبان سلامت در اجرای فاز اول طرح، گفت: تشکیل فایل مختصات تفصیلی از آخرین وضعیت مبتلایان هر محله محور اصلی این طرح است که طبق آن یک غربالگری عملیاتی محیطی در هر محله شکل می‌گیرد و در برنامه‌ ریزی‌ها و تصمیم گیری‌ها بسیار اهمیت دارد.

وی ردیابی فعال مبتلایان را یکی از مولفه‌های این طرح برشمرد که با رصد تماس‌های نزدیک مبتلایان منجر به شناسایی افراد کرونا مثبت می‌شود و با تاکید بر اهمیت قرنطینه و جداسازی بیماران شناسایی شده، یادآور شد:  در محلات در راستای نظارت بر قرنطینه سازی وایجاد تسهیلات اقامتی و سرکشی به مبتلایان برای عدم شکسته شدن قرنطینه خانگی  مکانیسمی طراحی شده است.  

زالی با اشاره به مشارکت تمام نهادهای کشوری برای اجرای این طرح ملی، خواستار شناسایی تمامی اماکنی شد که در محلات مختلف به طور بالقوه امکان تبدیل به بخش‌های مراقبتی برای قرنطینه سازی را دارند .

وی افزود: در این واحدهای مراقبتی موقت افراد دارای تست مثبت کرونا که بدون علامت هستند و امکانات لازم برای ایزولاسیون و قرنطینه سازی خانگی را ندارند بستری می‌شوند که باعث کاهش شیوع بیماری و در نتیجه کاهش بار مراجعان بیمارستانی می شود.

زالی شناسایی بیماران کرونایی دارای مشکلات معیشتی و گروه‌های پرخطر(افراد ناتوان، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای ، سالمندان، خسارت دیدگان از کرونا) در هر محله را به منظور ارایه کمک‌های مومنانه و حمایت‌های هوشمندانه الزامی دانست و این اقدام را در جلوگیری از خروج  گروه‌های پرخطر و آسیب پذیر از منزل برای انجام کارهای روزمره و در نتیجه کاهش ابتلا و مرگ و میر موثر برشمرد.

وی با اشاره به ردیابی فعال و اعمال اقدامات نظارتی با استفاده از فناوری‌های نوین؛ تعطیلی دو هفته‌ای تهران را بهترین زمان برای انجام ردیابی برشمرد؛ زیرا فعالیت‌های شهری در حداقل است و فرصتی طلایی برای اجرای موثر و کارامد طرح محله محور سردار سلیمانی است.

 زالی به اطلاع رسانی طرح  سردار سلیمانی از طریق رسانه‌های عمومی و تولید محتواهای آموزشی برای قرنطینه خانگی اشاره کرد و یادآور شد: این طرح ملی همزمان در کل کشور انجام می‌شود و براساس بررسی های اپیدمیولوژیک در بهترین شرایط و در صورت اجرای موفق این طرح آثار آن پس از چهل روز نمایان می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول