اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

روش جدید دانشمند ایرانی برای درمان سرطان

محققان اروپایی به سرپرستی یک دانشمند ایرانی روش جدیدی برای بررسی نحوه واکنش بیماران مبتلا به سرطان نسبت به ایمنی‌درمانی ارائه داده‌اند.

روش جدید دانشمند ایرانی برای درمان سرطان

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از الرت، ایمنی‌درمانی، نوعی از درمان سرطان است که به سیستم ایمنی بدن بیمار کمک می‌کند تا با سرطان مقابله کند و تأثیر بسیار مثبتی در درمان سرطان دارد، حتی اگر در همه موارد موثر نباشد در بعضی از بیماران بسیار موفقیت آمیز است؛ علاوه بر این، این روش عوارض جانبی کمی دارد و یا بدون عوارض جانبی است.

در تازه‌ترین اقدامات صورت گرفته برای درمان سرطان، پژوهشگران اسپانیایی دانشگاه «باسک» (University of the Basque) به سرپرستی دکتر «بنفشه لاریجانی»، دانشمند ایرانی، روش جدیدی برای بررسی نحوه واکنش بیماران مبتلا به سرطان نسبت به ایمنی‌درمانی ارائه داده‌اند.

بنفشه لاریجانی به کمک یک تیم بین‌المللی، ابزاری را ارائه داده‌اند که با استفاده از یک پلتفرم میکروسکوپی پیشرفته ابداع شده است و می‌تواند تعامل میان سلول‌های ایمنی و سلول‌های تومور را شناسایی کند و همچنین وضعیت فعال شدن ایست‌های بازرسی ایمنی بدن را که واکنش ضد تومور را دریافت می‌کنند، اطلاع می‌دهد.

پژوهشگران در این پروژه، وضعیت یکی از ایست‌های بازرسی ایمنی بدن را مورد بررسی قرار دادند. این ایست‌ها در یک فرد سالم می‌توانند واکنش ایمنی بدن را تنظیم کنند و به پیشگیری از بیماری‌های التهابی و خودایمنی بپردازند.

ایست‌های بازرسی ایمنی، دو پروتئین را به طور ویژه مورد بررسی قرار می‌دهند؛ «PD-1» که در سلول‌های ایمنی وجود دارد و «لنفوسیت تی»(T-lymphocytes) شناخته می‌شود و «PD-L1» که در سلول‌های ایمنی دیگر وجود دارد و روی سطح انواع متفاوتی از تومور به چشم می‌خورد.

این تیم یافته‌های خود را در مجله معتبر Cancer Research منتشر کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول