اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تهدیدات امنیتی محور نشست دبیران شوراهای امنیتی سازمان پیمان امنیت جمعی

نشست کمیته شورای امنیتی سازمان پیمان امنیت جمعی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار و چالش‌ها و تهدیدات امنیت کشورهای عضو در اروپای شرقی، قفقاز و آسیای مرکزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

تهدیدات امنیتی محور نشست دبیران شوراهای امنیتی سازمان پیمان امنیت جمعی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نشست کمیته شورای امنیتی سازمان پیمان امنیت جمعی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

طی این نشست چالش‌ها و تهدیدات امنیت کشورهای عضو این سازمان در مناطق اروپای شرقی، قفقاز و آسیای مرکزی به طور مفصل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین تمهیداتی برای تقویت همکاری در مبارزه با قاچاق مواد مخدر، گسترش همکاری‌های نظامی و نظامی-فنی ، هماهنگی برای مبارزه با تروریسم بین المللی و مبارزه در جهت گسترش ایدئولوژی تروریستی و افراط گرایانه تدوین شد. 

در این نشست «نیکولای پاترشف» دبیر شورای امنیت روسیه، تداوم همه گیری کووید 19 را یکی از چالش‌های حاد عنوان و برای پیروزی بر پیامدهای پاندمی بر اهمیت تبادل اطلاعات، ارائه کمک‌های لازم به یکدیگر از طریق ارائه تست، دارو، تجهیزات محافظت شخصی، تهیه و آزمایش واکسن و همچنین مشاوره کمک‌های پزشکی به اتباع کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: ما باید عواقب همه گیری کرونا را به طور جامع تجزیه و تحلیل و برای تعامل در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی در زمینه امنیت بیولوژیکی رویکردهای جمعی را تدوین کنیم.

«استانیسلاف زاس» دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی به نوبه خود ضمن ارزیابی اوضاع نظامی – سیاسی در جهان گفت: وضعیت همچنان دشوار و سطح تنش در حوزه مسئولیت این سازمان و مجاورت آن طی سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

«راسکلدی موسی یف» دبیر شورای امنیت قرقیزستان در سخنرانی خود بیان کرد که روند انتقال تروریسم و رادیکالیسم از مناطقی که درگیری در آن جریان دارد فروکش نمی‌کند و این موضوع مشکلات جدی برای امنیت در حوزه سازمان است. 

همچنین «نصرالله محمودزاده» دبیر شورای امنیت تاجیکستان در سخنانی گفت: «دوشنبه» از زمان شیوع این بیماری عفونی، همکاری مثمر ثمری را با کشورهای منطقه و جهان دارد و در برای پیشگیری و درمان بیماران اقدامات فوری را انجام داده است.
وی تاکید کرد که دولت تاجیکستان علاقه مند به تقویت همکاری با کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی و سایر اتحادیه و سازمان‌های منطقه‌ای و جهانی بوده و در این زمینه سیاست درهای باز را عملی می‌کند.

در پایان این نشست بیانیه دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در زمینه تقویت همکاری و هماهنگی با هدف مبارزه با تروریسم بین المللی، ایجاد موازنه در گسترش ایدئولوژی تروریستی و افراط گرایی به تصویب رسید.

نشست بعدی کمیته دبیران شورای های امنیت سازمان پیمان امنیت جمعی در نیمه اول سال 2021 میلادی به میزبانی تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول