اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عمران خان فردا به کابل می‌رود

سفیر پاکستان در افغانستان گفت که قرار است نخست وزیر این کشور فردا (پنجشنبه) به کابل سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور دیدار کند.

عمران خان فردا به کابل می‌رود

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، سفارت پاکستان در کابل اعلام کرد نخست وزیر این کشور فردا به افغانستان می‌رود.

«منصور احمد خان» سفیر پاکستان در افغانستان گفت که قرار است عمران خان فردا (پنجشنبه 29 آبان) به کابل سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

وی تاکید کرد که در این سفر عمران خان با اشرف غنی دیدار و در مورد ارتقاء روابط دو جانبه رایزنی می‌کند.

به گزارش فارس، وزارت امور خارجه افغانستان روز 24 آبان ماه اعلام کرد قرار است «عمران خان» نخست وزیر پاکستان این هفته به کابل سفر کند.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان، این سفر عمران خان در نتیجه گفت‌وگوی تلفنی ماه گذشته‌ وی و اشرف غنی، انجام می‌شود.

اشرف غنی در چهارم ماه مهرماه سال جاری در یک تماس تلفنی با عمران خان، از او برای بازدید از کابل دعوت کرده بود. این دعوت غنی از سوی عمران خان پذیرفته شده بود.

از سویی دیگر نیز، نخست‌وزیر پاکستان در حالی قرار است به کابل بیاید که مذاکرات صلح افغانستان در دوحه با بُن بست مواجه شده است.

با گذشت بیش از دو ماه از آغاز این مذاکرات، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در آخرین اظهارات خود گفته است که در مذاکرات صلح پیشرفتی صورت نگرفته است.

پس از سفر عبدالله عبدالله،‌ رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان به پاکستان عمران خان اعلام کرد به زودی به کابل سفر کرده و با مقامات این کشور در مورد روند صلح گفت‌وگو خواهد کرد. 

عمران خان بارها اعلام کرده است که بحران افغانستان راه حل نظامی نداشته و گفت‌وگوهای سیاسی میان طرف‌های درگیر تنها راه برون رفتن از چندین دهه جنگ در این کشور است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول