اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

پیش بینی تولید ۳۰۰۰ تن ماهی سردابی در ایلام

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی ایلام گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۳۰۰۰ تن ماهی سردآبی در ایلام تولید شود.

پیش بینی تولید ۳۰۰۰ تن ماهی سردابی در ایلام

رضا سلیمانی مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی ایلام صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: از جمله فعالیت‌های برجسته در حوزه مدیریت شیلات بحث تولید ماهیان سردابی در منابع آبی مستعد در سطح استان است به طوری که پیش بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۳۰۰۰ تن ماهی سردابی در سطح استان تولید شود.

وی افزود: از جمله مناطق مهم تولید ماهی قزل آلا واقع در سراب میمه بخش زرین آباد شهرستان دهلران بوده که بیش از ۷ مزرعه پرورش ماهی در این سراب مستقر است و در سال بیش از ۲۰۰ تن  ماهی قزل آلا را تولید می‌کند.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: تولید کل آبزیان اعم از گرم آبی و سردابی در سال جاری در سطح استان بیش از ده هزار تن است این در حالی است حدود ۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در زیر بخش شیلات مشغول فعالیت هستند. 

وی ادامه داد: استان ایلام به دلیل داشتن منابع آبی مستعد زمینه بسیار مناسبی جهت توسعه فعالیت‌های شیلاتی است به طوری که بیش از ۲۰۰ مزرعه پرورش ماهی با تولید بیش از ۹۹۶۱ تن انواع ماهی سردآبی و گرم آبی فعال است.

انتهای پیام/ 970813

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول