اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

بیشترین سرعت غیرمجاز ثبت شده در محورهای خاش – سراوان، میرجاوه – زاهدان و خاش - زاهدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین سرعت غیرمجاز ثبت شده هفت ماهه سال جاری در محورهای مواصلاتی خاش – سراوان، میرجاوه – زاهدان و خاش - زاهدان گزارش شده است.

بیشترین سرعت غیرمجاز ثبت شده در محورهای خاش – سراوان، میرجاوه – زاهدان و خاش - زاهدان

 ایوب کرد مروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: از مجموع 24 میلیون و 364 هزار و 595 تردد ثبت شده در این مدت هشت هزار و 849 هزار و 699 تردد معادل 30 آن با سرعت غیرمجاز انجام شده است.

وی ادامه داد: بیشترین سرعت غیرمجاز ثبت شده هفت ماهه سال جاری در محورهای مواصلاتی خاش – سراوان، میرجاوه – زاهدان و خاش - زاهدان گزارش شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرعت غیر مجاز عامل اصلی بروز سوانح رانندگی به شمار می رود، گفت: سرعت زیاد در محورهای مواصلاتی سبب شده در هفت ماهه سال جاری این استان با 213 فقره، رتبه 12 کشوری را از لحاظ درصد تعداد تصادفات فوتی در بین 31 استان به خود اختصاص دهد.

کرد بیان کرد: همچنین سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان سبب شده در این مدت واژگونی و برخورد رخ به رخ بیشترین علل بروز سوانح رانندگی را تشکیل دهند که عمدتا این گونه تصادفات متاسفانه به دلیل شدت ضربات وارده منجر به فوت سرنشینان شد.

وی آموزش و فرهنگ سازی را از موثرترین راهکارها در کاهش سوانح رانندگی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان دانست و افزود: این اداره کل همه ساله علاوه بر اقدامات بازدارنده نظیر نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده، اصلاح شیب شیروانی، نصب سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور، ایمن سازی فیزیکی مدارس، اصلاح آشکار سازی، حذف نقاط پر تصادف، بازگشایی و افزایش شعاع دید و خط کشی محورها، ویژه برنامه های مختلف را در راستای توسعه فرهنگ ترافیک در استان مدنظر قرار داده است که اجرای برنامه سیمای راهبران و برگزاری دوره های آموزشی برای همه اقشار به ویژه دانش آموزان از مهمترین آنها به شمار می رود.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول