اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

فیبروز کلیه را چگونه تشخیص دهیم؟

فوق تخصص بیماری‌های کلیوی گفت: سفت شدن بافت کلیه یا فیبروز با پاتوبیولوژی مشخص می شود و بامعاینه بالینی نمی توان آن را تشخیص داد.

فیبروز کلیه را چگونه تشخیص دهیم؟

رحسن ارگانی فوق تخصص بیماری‌های کلیوی در گفت‌گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس با اشاره به راهکارهای جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه گفت:  با مصرف آب و مایعات زیاد و کمتر مصرف کردن نمک و پروتئین های حیوانی میتوان از ابتلاء به سنگ کلیه  جلوگیری کرد. کسانیکه مستعد بیماری هستند روزانه ۱۰ لیوان آب و کسانیکه مستعد نیستند به قدر کفایت تشنگی آب مصرف کنند.

وی تاکید کرد: مصرف آب زیاد در عملکرد کلیه مشکلی ایجاد نمی‌کند.

فوق تخصص بیماری‌های کلیوی بزرگسالان در ادامه به چندین راه تشخیص بیماری کلیوی و ایجاد سنگ کلیه  کلیه اشاره کرد و گفت: سنگ کلیه یک بیماری خاموش است.  بیماران در ابتدا درد یا سوزش خاصی را احساس نمی کنند و ما از عوامل جانبی بیماری و در مرحله پیشرفته متوجه بیماری می شویم مثلاً کسی که فشار بالایی دارد، مرض قند و ورم دارد می‌توان فهمید که دچار بیماری کلیوی است.

وی درباره فیبروز کلیه گفت: سفت شدن بافت کلیه یا فیبروز با پاتوبیولوژی مشخص می شود و بامعاینه بالینی نمی توان آن را تشخیص داد.

ارگانی درباره نشانه ها و علائم عفونی بودن سنگ کلیه گفت: سنگ کلیه ی عفونی با تب و لرز همراه است. سوزش و بوی بد ، تکرر و تغییر رنگ ادرار و درد در ناحیه ی کلیه ناشی از عفونت به همراه سنگ کلیه است.

ارگانی فوق تخصص بیماری‌های کلیوی در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش درد افراد مبتلا به سنگ کلیه گفت: بهترین کار پیشگیری است تا جلوی بزرگ شدن سنگ کلیه را بگیرند و با رژیم غذایی مناسب و مصرف داروهای به موقع با تجویز پزشک می‌توان این کار را انجام داد. تاثیر استرس بر ایجاد سنگ کلیه هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول