اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

اختلال خواب با بیماری‌های قلبی چه ارتباطی دارد؟

اختلال در خواب می‌تواند به صورت غیر مستقیم باعث گرفتگی عروق کرونر، سکته مغزی ، سکته قلبی و بیماری فشار خون شود.

اختلال خواب با بیماری‌های قلبی چه ارتباطی دارد؟

محمدرضا محمد حسنی متخصص بیماری‌های قلب و عروق در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره ارتباط خواب با بیماری‌های قلبی گفت: خواب عنصر مهمی در بهبود بسیاری از بیماری‌ها در پزشکی و از دغدغه های مهم انسان ها است. خواب رابطه ی مستقیم با شیوه ی زندگی افراد و حالات روحی و روانی و داروهایی دارد که شخص مصرف می کند.یک خواب طبیعی و استاندارد از ساعت ۱۰ شب و به مدت7 تا 8 ساعت است  که در زندگی شهرنشینی به دلیل کار با دستگاه های الکترونیکی، تلویزیون و  گوشی‌های هوشمند دچار اختلال می شود

وی با اشاره به اینکه اختلال در خواب با بیماری های قلبی ارتباط مستقیم ندارد گفت: اگر خواب با خواب پریدگی و کابوس همراه باشد ممکن است بر روی سلامت افراد تاثیر بگذارد و باعث افزایش فشارخون، چربی و وزن شود و همچنین بطور غیرمستقیم عوارضی مانند گرفتگی عروق کرونر، سکته مغزی ، سکته قلبی و بیماری فشار خون شود.

حسنی درباره ساعت کافی خواب گفت: بیماران قلبی باید به طور میانگین ۷ ساعت بخوابند. افرادی که دچار کمبود خواب و مشکلات خواب هستند باید به پزشک اعصاب و روان مراجعه کرده و مشکل خود را برطرف کنند همچنین خستگی های بدنی و فشارهای روانی و کاری بر روی خواب تاثیر گذار است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص کم کاری تیروئید و اثر آن بر روی قلب گفت: کم کاری شدید تیروئید می‌تواند باعث جمع شدن آبِ دور قلب شود و قلب فرد را دچار مشکل کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول