اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

«سمن»‌های کهگیلویه و بویراحمد در پستوی خانه‌ها!/سوژه‌های کرونایی دور از چشم «NGO»ها+تصاویر

این روزها که بیش از همیشه طبیعت و کوچه و خیابان نیاز به حضور سمن‌های کهگیلویه و بویراحمد دارند اما هیچ خبری از آن‌ها نیست.

«سمن»‌های کهگیلویه و بویراحمد در پستوی خانه‌ها!/سوژه‌های کرونایی دور از چشم «NGO»ها+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج این روزها مهمان ناخوانده وجب به وجب از زمین کهگیلویه و بویراحمد ماسک‌هایی است که توسط مردم در وسط کوچه و خیابان و بازار و حتی پشت درب خانه‌های خود مردم رها شده و علاوه بر این که  موجب بیماری می‌شود چهره زشتی به کوچه و خیابان‌ها داده است.

متاسفانه عده زیادی از مردم که کرونا را علی‌رغم بیش از 40 هزار کشته در کشور هنوز عادی می‌ا‌نگارند و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند و ماسک زدن را برای خود عیب و ننگ و عار می‌پندارند این روزها از بس که از ماسک خسته شده‌ا‌ند تحت هر شرایطی و در هر مکان و جایی ماسک‌های خود را رها می‌کنند.

کافی است سری به کوچه و خیابان‌های شهر یاسوج بزنیم تا دریابیم که مردم چه اندازه برای سلامتی خودشان اهمیت قائلند و تا چه میزان زیبایی و تمیزی شهر و دیارشان را مورد توجه قرار می‌دهند.

اما در این بین باید هشداری هم به ان.‌جی.‌او ها داد که در روزهای خوب و آفتابی گاه برای رهایی از بند بیکاری دست به کار شده و به صورت نمادین زباله‌ها را در شهرها و مکان‌های خوش آب و هوا و در پارک‌ها و در جنگل و طبیعت جمع‌آوری می‌کردند.

 این روزها در روزهای سخت کرونایی هیچ اقدامی از سوی این تشکل‌های مردم‌نهاد دیده نمی شود و کمتر شنیده‌ایم که این عده اقدامی برای مقابله با کرونا انجام دهند و اگر کاری هم شده از دید رسانه‌ها پنهان بوده است.

پیشنهاد به تشکل‌های مردم نهاد یا همان سمن‌ها این است که در این روزها کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید شما که نوع دوست و طبیعت‌دوست هستید برای کمک به جمع‌آوری این ماسک‌ها وارد میدان عمل شوید تا مردم هم شما را ببینند و طبیعت را این چنین زشت و نازیبا نکنند.

انتهای پیام/82009 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول