اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

دستگاه‌ها موظفند برای سنددار کردن اراضی خود اقدام کنند

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اداره ثبت اسناد چندین مرتبه آمادگی کامل خود را برای همکاری با دستگاه‌ها برای سنددار کردن اراضی اعلام کرده است ولی اقدام عملی از سوی بعضی از ادارات صورت نگرفته است.

دستگاه‌ها موظفند برای سنددار کردن اراضی خود اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی استان و صیانت از حقوق عامه استان با بیان اینکه موضوع دپوی پسماندهای سرب و روی زنجان و فیلتر کیک‌ها بایستی بر اساس اصول بهداشتی و زیست محیطی در یک محل مشخص هر چه زودتر تعیین تکلیف شود، اظهار کرد: دستگاه قضایی برای رفع موانع این موضوع با جدیت ورود کرده و مصوبات ستاد حفظ حقوق بیت‌المال در این راستا به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده، سوال اینجاست، چرا در این مدت اقدامی صورت نگرفته است؟ 

عالی‌ترین مقام قضائی استان زنجان افزود: در کمیسیون رفع تداخلات اقدامات خوبی انجام گرفته اما نگرانی‌هایی در این کمیسیون وجود دارد که کار صحیح، بدون ایراد و اشکال انتظار ستاد است و  نزدیک به دو ماه از ابلاغ مصوبات به دستگاه‌ها در این زمینه  می‌گذرد اما اقدامی اثر گذار و عملی  صورت نگرفته است.

 وی خاطر نشان کرد: موضوع گاوازنگ، باغ شهر و پسماندها از جمله گره‌های کور چندین ساله استان است که سوال این است، چرا اهتمام جدی برای حل این معضلات از سوی مسؤولان استان وجود ندارد؟ دستگاه قضایی با قوت به این موضوعات ورود پیدا کرده و از دستگاه‌های متولی برای اجرای مصوبات  ستاد حمایت می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه آرای دیوان محاسبات در راستای مبارزه با فساد و رانت‌خواری است، افزود: این آرای صادره بایستی دقیق اجرا شود و تصمیمات متعارض با آرای دیوان محاسبات گرفته نشود و تلاش برای رفع مشکلات سازمان‌ها که متهم ردیف اول این گونه پرونده‌ها هستند دغدغه مسؤولان باشد، نباید منتظر جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال ماند، این جلسات برای رفع ابهامات و ارائه گزارش از اقدامات است.

صادقی نیارکی تصریح کرد: اقدام برای ثبت اراضی در سامانه ثبت و سنددار کردن آنها در دستور کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اساسا چرا زمین خواری اتفاق می‌افتد، افزود: دلیلش کوتاهی‌هایی است که صورت گرفته است و چرا اقبالی از سوی دستگاه‌ها برای سنددار کردن اراضی وجود ندارد؟ اداره ثبت  اسناد چندین مرتبه آمادگی کامل خود را برای همکاری با دستگاه‌ها برای سنددار کردن اراضی اعلام کرده است ولی اقدام عملی از سوی بعضی از ادارات صورت نگرفته است.

انتهای پیام/2308/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول