اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اعتماد به جوانان و حمایت از کارآفرینان شرط مهم پیشرفت اقتصادی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اعتمادبه‌نفس، خلاقیت و روحیه مشارکت اجتماعی را از ویژگی‌های فرهنگ کارآفرینی در کشور دانست و گفت: پیشرفت اقتصادی کشور بدون اتکا به قدرت‌های سلطه، با اعتماد به جوانان و حمایت از کارآفرینان که با سرمایه شخصی و شهامت اقتصادی، وارد میدان کار شدند محقق می‌شود.

اعتماد به جوانان و حمایت از کارآفرینان شرط مهم پیشرفت اقتصادی

سید علی آقازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به هفته جهانی کارآفرینی اظهار کرد: کارآفرینی فرایند علمی خلق فعالیت اقتصادی با صرف وقت و تلاش بسیار و پذیرش خطرات احتمالی برای کسب منافع مادی و معنوی و استقلال مالی است.

وی با بیان اینکه کارآفرین فعالیت اقتصاد کوچک و جدیدی را با سرمایه خود برای رسیدن به استقلال مالی و رضایت شخصی آغاز می‌کند، افزود: کارآفرینان با ایده‌ای نو  و قبول خطرات احتمالی، خدمات جدیدی را به جامعه ارائه می‌کنند و با خلق فرصت‌های جدید شغلی، بستر اشتغال‌زایی را در کشور افزایش می‌دهند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اعتمادبه‌نفس، خلاقیت و روحیه مشارکت اجتماعی را از ویژگی‌های فرهنگ کارآفرینی در کشور دانست و افزود: خلق فرصت‌های جدید شغلی موجب جلوگیری از بزرگ شدن دولت شده و با ایجاد بنگاه‌های اقتصادی با سرمایه شخصی، تولید و رونق اقتصادی در جامعه افزایش می‌یابد.

آقازاده با تأکید بر لزوم حمایت از کارآفرینان و تلاش برای نهادینه شدن فرهنگ کارآفرینی در کشور تصریح کرد: پیشرفت اقتصادی کشور بدون اتکا به قدرت‌های سلطه، با اعتماد به جوانان و حمایت از کارآفرینان که با سرمایه شخصی و شهامت اقتصادی، وارد میدان کار شدند محقق شده و توجه ویژه به فرهنگ خلاقیت و کارآفرینی می‌تواند، اقتصاد جامعه را ارتقا بخشد.

وی کارآفرینی را یکی از عوامل  مهم توجه به توان داخلی دانست و افزود: کارآفرینی و روحیه‌ اعتماد به خود از عوامل مهم جهش تولید در کشور  بوده و مسؤولان مربوطه باید در این راستا بیش از گذشته به جوانان اعتماد کنند.

آقازاده با تأکید بر لزوم  توانمندسازی منابع انسانی در کشور گفت: متأسفانه آسیب‌دیدگی فرهنگ کار و مشکلات پیش روی کارآفرینان، دستیابی به توسعه و توانمندی‌های نیروی انسانی جوان و خلاق را آسیب‌پذیر کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حمایت از کارآفرینان جوان توسط دستگاه‌های مربوطه، بیان کرد: متأسفانه برخی مسؤولان به‌جای حمایت از جوانان کارآفرین، مانع کار و فعالیت آن‌ها می‌شوند.

وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره کارآفرینی، اشتغال‌زایی و خرید کالای ایرانی تصریح کرد: مردم می‌­دانند که مصرف هر کالای خارجی یعنی بیکاری یک کارگر ایرانی، اما کارآفرینان هم بدانند که رغبت مردم به مصرف کالاهای داخلی با شعار تحقق نمی­‌یابد، بلکه نیازمند افزایش کیفیت این کالاهاست.

‌ آقازاده با اشاره به بروکراسی دست‌وپاگیر اداری برای کارآفرینان توسط دستگاه‌های مربوطه افزود: اگرچه متولیان در کلام، حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را مطرح می‌کنند، اما در عمل با ایجاد قوانین ددست‌وپا گیر رغبت جوانان برای ایجاد بنگاه‌های کوچک و بزرگ را کاهش داده و مانع بزرگی ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی حضور پررنگ دولت در اقتصاد ایران را مانعی برای رقابت مؤثر بخش خصوصی و کارآفرینان دانست و بیان کرد: کارآفرینان  موانعی مانند قوانین و مقررات اداری و انحصارات دولتی را مانع کسب‌وکار خود می‌دانند.

وی با اشاره به اراده مجلس یازدهم برای حمایت از جوانان و کارآفرینان در راستای حمایت از تولید داخلی گفت: پیشرفت و استقلال اقتصادی کشورها علاوه بر اینکه به سرمایه، امکانات مادی و فناوری وابسته است، به انسان‌های خلاق، توانمند و کارآفرین نیز نیازمند است تا با حمایت و درایت گام‌های بزرگی در عرصه اقتصاد کشور بردارند.

آقازاده با تأکید بر لزوم توجه به گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: باور به توانمندی‌ها منابع و امکانات خود، کار و تلاش مضاعف و مصرف کالای ایرانی می‌تواند اقتصاد ایران را بهبود ببخشد.

به گزارش فارس، هفته جهانی کارآفرینی از ۲۶ آبان آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول